کد خبر: ۱۸۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - 17 December 2020
شهروندان خراسان جنوبی باید دورهمی‌های شب یلدا را مجازی سر کنند تا به قیمت از دست دادن عزیزانشان تمام نشود و حسرت نبودشان باقی نماند.


بانکداری ایرانی - ایسنا/خراسان جنوبی شهروندان خراسان جنوبی باید دورهمی‌های شب یلدا را مجازی سر کنند تا به قیمت از دست دادن عزیزانشان تمام نشود و حسرت نبودشان باقی نماند.

کرونا زندگیمان را در دست گرفت و سبک زندگیمان را تغییر داد. عده‌ای این تغییر را باور کرده و خود را در خانه قرنطینه کردند، اما عده‌ای دیگر بی خیال از محدودیت‌ها به زندگی عادی خود ادامه دادند.

با حضور در مناطق تفرجگاهی و تفریحی جان خود و دیگران را به خطر انداختیم. بنددره یکی از مناطق تفریحی بیرجند مملو از جمعیتی بود که می‌گفتند از کرونا و رعایت‌ها خسته شده‌اند، اما این خستگی نتیجه‌ای جز بدتر شدن شرایط نداشت.

به گزارش ایسنا، عادی انگاری و سهل انگاری در قرنطینه باعث شد به جایی برسیم که کشور شرایط نیمه تعطیلی دو هفته‌ای را طی کند. حال پس از گذر تمام این محدودیت‌ها به شب یلدا رسیدیم. باز هم عده‌ای در تدارک چیدن میز یلدا و مهمانی‌های تجملاتی هستند، اما این تجملات تیشه به ریشه سلامتی می‌زند.

یکی از شهروندان بیرجندی به ایسنا گفت: زندگی در شرایط کرونا ما را مجبور به به کار بردن سبک جدیدی از زندگی کرده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از مردم هنوز در اوج کرونا دورهمی‌ها را ادامه می‌دهند، عروسی یا تولد می‌گیرند و حتی در مجامع عمومی ماسک نمی‌زنند، بیان کرد: امری که مهم است این است که این عادی انگاری به ضرر تمام مردم تمام می‌شود و به طور مثال من و خانواده‌ام که چندین ماه است در خانه قرنطینه هستیم هم به پای این افراد می‌سوزیم.

یک شهروند دیگر به ایسنا می‌گوید: سال‌های گذشته از ما می‌خواستند در شب یلدا گوشی‌ها را کنار بگذاریم اما امسال از ما می‌خواهند با همین گوشی با خانواده خود ارتباط بگیریم.

وی بیان کرد: همه این موارد به شرایط بستگی دارد و ما چاره‌ای جز انطباق با شرایط نداریم در غیر این صورت خود گرفتار می‌شویم.

 

عادی انگاری شرایط، به سلامت عمومی لطمه می‌زند

حمید ملانوری، استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: عادی انگاری شرایط و نداشتن حساسیت لازم نسبت به رعایت ضوابط بهداشتی به سلامت عمومی لطمه می‌زند.

وی با اشاره به اینکه کسی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمیکند، تنها خود را دچار آسیب نمی‌کند بلکه جامعه، شهر و کشور را تحت تأثیر قرار می‌هد، به نتیجه بازدیدش از بازار بیرجند اشاره کرد و گفت: بخش عمده‌ای از بازاریان و مردم، ضوابط را رعایت می کردند اما درصد کمی هم بودند که ماسک نداشتند و بعد از گذشت ۱۰ ماه و این همه اتفاق تلخ، این موضوع برایشان جدی نشده است.

ملانوری ادامه داد: در مجموع همراهی مردم و بازاریان به مصوبات ستاد کرونا و رعایت دستورالعمل ها قابل ستایش است.

استاندار خراسان جنوبی به تلاش‌ها و زحمات کادر بهداشت و درمان به ویژه پرستاران اشاره کرد و گفت: این قشر زحمتکش پرستار، بیش از همه با بیماران سر و کار دارند.

ملانوری ضمن تبریک روز پرستار به جامعه پرستاری استان، تصریح کرد: تلاش این عزیزان ستودنی است.

وی بیان کرد:چون در آستانه شب یلدا هستیم و به لحاظ آداب و سنن دیرین، مردم همیشه در این شب دورهم جمع می شدند اما امسال با محدودیت‌های جدی مواجه شده‌ایم و قاعدتاً همه باید تابع ضوابط باشیم.

ملانوری ادامه داد: همه حوزه‌ها مکلفند به این موضوع ورود جدی تری داشته باشند و به گونه‌ای اطلاع رسانی شود که دورهمی‌های شب یلدا به شکل مجازی برگزار گردد تا شاهد تداوم سیر نزولی ابتلا و مرگ و میرها باشیم و بتوانیم باری از دوش پرستاران و کادر درمان برداریم.

استاندار خراسان جنوبی به مصوبات ستاد کرونا برای شب یلدا گریزی زد و متذکر شد: به محض ابلاغ مصوبه، محدودیت‌های تردد در شب یلدا اطلاع رسانی خواهد شد.

ملانوری خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر رنگ بندی شهرهای استان، در بحث محدودیت ترددها تابع پروتکل‌های قبلی هستیم و به این ترتیب، موضوع منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح، فقط برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بیرجند است.

برچسب ها: شب یلدا ، خراستان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: