کد خبر: ۱۸۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - 26 November 2020
در بازار مسکوکات گرانبها رویه‌های موجود در بازار داخلی ارز در کنار بهبود امیدها نسبت به حل و فصل راحت‌تر غائله کرونا موجب شد سکه به کف کانال 11 میلیون تومانی سقوط کند.

در بازار مسکوکات گرانبها رویه‌های موجود در بازار داخلی ارز در کنار بهبود امیدها نسبت به حل و فصل راحت‌تر غائله کرونا موجب شد سکه به کف کانال 11 میلیون تومانی سقوط کند.

این امر اگرچه به خودی خود نشانگر پایداری قیمت‌ها برای مدتی طولانی در محدوده فعلی نیست با این حال شرایطی را رقم زده که به موجب آن می‌توان در کوتاه‌مدت به نفوذ قیمت سکه به کانال 10 میلیون تومانی نیز امیدوار بود.

بر این اساس هر نوع خبری که در بازار داخلی ارز به تقویت پول ملی در برابر دلار منجر شود یا بتواند از تبعات شوم شیوع کرونا بر اقتصاد جهانی بکاهد، می‌تواند در روزها و هفته‌های پیش رو مرهمی باشد بر رشد قابل توجه دارایی‌هایی مانند سکه بهار آزادی که در ماه‌های ابتدایی سال جاری تحت تاثیر تورم داخلی و ریسک‌های بین‌المللی رشدی خارق‌العاده را به ثبت رساند.

 زمین لیز طلا
در بازارهای جهانی درب همچنان بر پاشنه امیدواری به درمان کرونا و خروج از بحران‌هایی می‌چرخد که به واسطه همه‌گیر شدن این بیماری در اقصی نقاط جهان ایجاد شده است.

همین امر سبب شده تا افت اونس جهانی طلا در بازارهای بین‌المللی تداوم یابد و این فلز گرانبها روز گذشته را در حالی به اتمام برساند که در معاملات این روز برای دقایقی تا 1800 دلار نیز کاهش یافت.

بر این اساس تا لحظه نگارش این گزارش (ساعت 18 روز چهارشنبه) طلا بهای 1810 دلاری را به ازای هر اونس تجربه کرد. این در حالی است که فلز یاد شده 16 روز قبل 1966 دلار به ازای معیار وزنی یاد شده قیمت داشت.

در حال حاضر آنچه توانسته به‌رغم پیش‌بینی‌های بدبینانه از آینده اقتصاد جهانی به کاهش ریسک انتظاری دامن بزند، درمان کرونا است.

 

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: