کد خبر: ۱۸۷۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - 11 November 2020
وزیر اقتصاد گفت: عملکرد بانک ملی ایران در زمینه کاهش شعب مازاد و نيز بانکداري ديجيتال موفق بوده است.

 وزیر اقتصاد گفت: عملکرد بانک ملی ایران در زمینه کاهش شعب مازاد و نيز بانکداري ديجيتال موفق بوده است.
 
به گزارش  شادا ، مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملی ایران براي دوره مالي منتهي به ۲۹ اسفند سال ۱۳۹۸ با حضور کلیه اعضا و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار و طی آن صورت های مالی بانک به تصویب رسيد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رئيس اين مجمع با اشاره به اين که بسياري از فعاليت هاي اين بانک جنبه ملي و حاکميتي دارد گفت: عملکرد بانك ملي ايران در زمينه كاهش شعب مازاد و نيز بانكداري ديجيتال موفق بوده است.

وی خاطرنشان کرد: حاکمیت شرکتی نیز در اين بانک به خوبي در حال پیاده سازی بوده و اکنون شرایط برای فعاليت هر چه بهتر بانک فراهم است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنين به لزوم افزايش درآمدهاي بانک ملي ايران در کنار کاهش هزينه ها اشاره کرد و گفت: افزايش نسبت تسهيلات به سپرده ها، استفاده هر چه بهتر از منابع موجود، رهاسازي منابع با فروش بيشتر اموال و املاك مازاد و نيز تنوع بخشي به درآمدها از الزامات تسريع در توسعه بانك ملي ايران است.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادي و دارايي نيز در اين جلسه با بيان اين که بانک ملي ايران به خوبي توانسته وظايف حاكميتي خود را انجام دهد گفت: اكنون پياده سازي استراتژي فراگيري مالي توسط وزارت امور اقتصادي و دارايي پيگيري مي شود و نقش بانك ملي ايران در اين زمينه بسيار پررنگ است و رسالت هاي متعددي به ويژه در حوزه انتقال سواد مالي به جامعه براي اين بانك در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از کمک های بیمارستان بانک ملي ايران در دوره شيوع کرونا تقدير كرد و ياد و خاطره كاركنان نظام بانكي كه در اثر ابتلا به اين بيماري فوت كردند را گرامي داشت.

در ادامه این‌جلسه دکتر حسین زاده مدیر عامل بانک ملی ایران با اشاره به اینکه اقدام وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه نگاري به منظور شهيد شناخته شدن کارکنان نظام بانکي جانباخته در اثر ابتلا به کرونا بسيار قابل تقدير بود، افزود: كاركنان نظام بانكي بدون وقفه در حال خدمت رساني به كشور عزيزمان هستند و در اين راه جان خود را نيز تقديم مي كنند.

وی همچنین به اجرای طرح های بزرگ توليدي و صنعتي با حمايت بانک ها در کشور اشاره کرد و گفت: طرح آبرساني از خليج فارس به کوير مركز كه با پشتيباني مالي ۱۰ بانك اجرا شده است، بي نظير است و مي توان آن را نمود كمك بانك ها به توسعه كشور خواند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: