کد خبر: ۱۸۷۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۴ - ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - 05 November 2020
وزیر صنعت، معدن و تجارت به امضاهای طلایی اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی با اعمال نفوذ در جاهای مختلف پول باد آورده زیادی بدست آورده اند و مبارزه با فساد هزینه دارد و قطعا با این مبارزه، تخریب ها نیز شروع خواهد شد زیرا منافع خیلی ها به خطر خواهد افتاد اما ما در وزارت صمت، مصصم هستیم جلوی اینگونه فسادها و امضاهای طلایی را بگیریم.

"علیرضا رزم حسینی" عصر امروز ۱۵ آبان ماه در حاشیه سفر به استان کرمان و در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به درخواست نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی پیرامون تعیین تکلیف راه اندازی پروژه پتروشیمی کرمان گفت: هفته آینده جهت تعیین تکلیف این پروژه، با سهامداران اصلی پتروشیمی کرمان در وزاتخانه صنعت، معدن و تجارت جلسه ای را برگزار خواهیم کرد و به دنبال آن هستیم که سهامداران جدیدی را برای این پروژه به میدان بیاوریم تا هرچه سریعتر کار را شروع کنند.

وی افزود: در ابتدای شروع پروژه پتروشیمی کرمان مقرر شده بود که اگر این سهامداران نتوانستند به هر دلیلی کار را پیش ببرند، پروژه را واگذار کنند و در همین راستا نیز به دنبال آن هستیم که فاز اول این پروژه را با سهامداران جدید خیلی زود راه اندازی کنیم.

رزم حسینی درباره تعیین تکلیف معادن نیز اظهار کرد: به کلیه معادنی که در چند سال گذشته هیچ‌گونه فعالیتی نداشته اند، فرصت سه ماه برای فعالسازی مجدد آنها داده ایم و اگر در این بازه فعالیتی از سوی آنها صورت نگیرد، پروانه آنها به صورت یکطرفه از سوی دولت لغو و معدن به مزایده گذاشته می شود و این مهلت تمدید نخواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به امضاهای طلایی اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی با اعمال نفوذ در جاهای مختلف پول باد آورده زیادی بدست آورده اند و به رانت عادت کرده اند اما ما آنها را حذف خواهیم کرد و این را هم می دانیم که مبارزه با فساد هزینه دارد و قطعا با این مبارزه، تخریب ها نیز شروع خواهد شد. زیرا منافع خیلی ها به خطر خواهد افتاد اما ما در وزارت صمت، مصصم هستیم جلوی اینگونه فسادها و امضاهای طلایی را بگیریم.

وی ادامه داد: گلوگاه هایی که فضای رانت را در کشور ایجاد می کنند، شناسایی کرده و به دنبال حذف آنها هستیم اما در شرایط تحریم نمی‌دانیم چه میزان می توانیم آن را عملیاتی کنیم ولی قطعا مبارزه با رانت و فساد را در اولویت برنامه های خود قرار داده ایم.

رزم حسینی از معیشت مردم سخن به میان آورد و تصریح کرد: با تغییر نرخ ارز در سنوات گذشته، سفره مردم بسیار تعدیل شده است اما هم اکنون ذخیره استراتژیک به میزان لازم داریم و مشکل کالاهای اساسی همچون مرغ، تخم مرغ، روغن و ... را نداریم و عرضه این کالاها به بازار هم از سوی وزارت صمت و هم از سوی جهادکشاورزی در حال انجام است و امیدواریم با سیاست های جدید به سمت فراوانی کالا برویم.

وی با اشاره به تشکیل ستاد تنظیم بازار به صورت هفتگی در وزارت صمت عنوان کرد: وزارت صمت به حمایت و پشتیبانی دولت نیاز دارد و خوشبختانه شخص رییس جمهور به طور جدی از وزارت صمت حمایت می کنند و هرجا مربوط به سفره مردم باشد رییس جمهور نیز حمایت های لازم را انجام خواهند داد و امیدواریم شرایط روز به روز بهبود پیدا کرده و بتوانیم بخشی از تعدیل سفره مردم را جبران کنیم.

وزیر صمت با اشاره به استفاده از ظرفیت بسیج و سپاه و به کارگیری ۵ هزار نیروی بسیجی به صورت پاره وقت برای کنترل بر قیمت ها در بازار بیان کرد: بازرسی هوشمند انجام می دهیم و با متخلفین طبق مقررات برخورد جدی خواهیم کرد.

رزم حسینی درباره واحدهای نیمه فعال و راکد بیان کرد: هر هفته دو جلسه در این خصوص در وزارتخانه برگزار می شود تا موانعی که در استان ها و با توجه به اختیارات استانداران، نمی توانند رفع کنند در این جلسات مطرح و در راستای رفع آنها تصمیماتی اتخاذ شود.

وی ادامه داد: نظام اقتصادی کشور به خوبی توانسته فشار این تحریم های ظالمانه را تحمل کند. قطعا برخی کمبودها وجود دارد و ما هم آنها را می دانیم اما باید به این نکته توجه کرد که در حال حاضر تمامی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در فروشگاه ها موجود است و هیچ کمبود کالای اساسی نداریم هرچند که ممکن است در برخی مکان ها گران فروشی وجود داشته باشد که به دنبال برخورد جدی با این پدیده هستیم و با توجه به همبستگی بین سه قوه آینده خوبی را در پیش داریم.

به گزارش ایسنا، دکتر "محمدمهدی زاهدی" نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با بیان آخرین وضعیت پروژه پتروشیمی در کرمان گفت: در سال ۱۳۹۲ به اتفاق رزم‌حسینی مجوز احداث پتروشیمی و تامین خوراک آن را از وزارت نفت اخذ کردیم و حتی سرمایه‌گذارانی را پای کار آوردیم اما متاسفانه به دلیل بروکراسی‌های اداری و عدم اراده برخی مسئولان استان اجرای این پروژه عظیم متوقف شده است.

زاهدی با اشاره به اینکه از وزارت صمت در دوره جدید درخواست داریم با جدیت عملیاتی کردن پروژه پتروشیمی در استان کرمان را پیگیری کند افزود: کرمان ظرفیت‌های بزرگی در اجرای این پروژه دارد که امیدواریم استفاده شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه استان کرمان با توجه به پتانسیل های موجود می تواند محور تولید خودروی برقی در کشور شود اظهار کرد: باید مدنظر داشت که دنیا به سمت تولید خودروهای برقی رفته است و و راهی جزء این نیست.

وی ادامه داد: براساس قانون، ۱۵ درصد حقوق دولتی کشور متعلق به استان کرمان است که متاسفانه در سال ۹۷ از این محل فقط ۲ درصد و در سال گذشته ۱.۸ درصد به استان اختصاص یافته است که این عدد بسیار پایین است.

زاهدی افزود: اگر حقوق دولتی استان کرمان در سنوات گذشته به صورت کامل به استان اختصاص یافته بود می توانستیم کارهای بزرگی در استان انجام دهیم و در این راستا ما تنها حق خودمان را می خواهیم و نه بیشتر.

 

برچسب ها: فساد ، کالای اساسی ، تجارت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: