کد خبر: ۱۸۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۸ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - 04 November 2020
منابع آگاه می‌گویند که انتظار می‌رود پکن واردات گندم از استرالیا را در پی بالا گرفتن تنش با این کشور متوقف کند.

به گزارش  فارس به نقل از روزنامه سوس چاینا، منابع آگاه اعلام کردند که در پی بالا گرفتن تنش با استرالیا دولت چین قصد دارد واردات گندم از این کشور را متوقف کند.

چین به طور متوسط سالانه حدود 400 میلیون دلار از استرالیا گندم وارد می‌کند.

در واقع احتمالا گندم هم به لیست کالاهایی اضافه خواهد شد که چین واردات آنها از استرالیا را ممنوع کرده است.

منابع آگاه می‌گویند از روز جمعه واردات نوشیدنی، ذغال‌سنگ، شاه میگو، سنگ مس، کنسانتره مس،‌ و برخی دیگر کالاها از استرالیا به چین ممنوع خواهد شد.

آنها می‌گویند پکن به قدری در این زمینه جدی است که حتی اجازه واردات کالاهایی که پول آنها پرداخت شده و بعد از جمعه به بنادر چین می‌رسند را نخواهد داد.

البته هنوز مشخص نیست که واردات گندم از استرالیا از چه تاریخی به چین متوقف می‌شود.

یک فعال اقتصادی چینی که نخواست نامش فاش شود در این باره می‌گوید به وارد کنندگان چینی ابلاغ شده که به طور جدی این دستورات را اجرا کرده و تمام سفارش‌های خود را به حالت تعلیق دربیاورد.

محموله‌هایی که تا قبل از روز جمعه به چین می‌رسند ترخیص خواهند شد ولی آنهایی که بعد از روز جمعه خواهند رسید ترخیص نمی‌شوند.

استرالیا سالانه حدود یک میلیارد دلار به چین صادرات دارد و گندم نیمی از صادرات این کشور حوزه اقیانوسیه به چین است.

حدود سه سال است که شاهد تنش بین استرالیا و چین به عنوان بزرگترین شریک تجاری این کشور هستیم چرا که دولت استرالیا چین را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرده و البته طرف چینی این ادعا را رد کرده است.

در سال 2018 دولت استرالیا با ممنوع کردن دو شرکت هوآوی و ZTE چین از حضور در توسعه شبکه نسل پنجم مخابراتی این کشور به شعله اختلافات دمید.

اخیرا هم استرالیا خواستار تحقیقات بین‌المللی برای یافتن منشا شیوع ویروس کرونا شده است که این مسئله هم به شدت گرفتن اختلافات بین دو طرف منجر شده است.

مقامات چینی هفته گذشته اعلام کرده بودند که واردات برخی کالاها از استرالیا را ممنوع می‌کنند.

البته چینی‌ها دلیل این اقدام را وجود آلودگی در محموله‌های استرالیا عنوان کردند.

برچسب ها: استرالیا ، چین ، تجارت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: