کد خبر: ۱۸۶۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۲ - ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - 02 November 2020
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به پیشبرد طرح نسخه الکترونیک گفت: امروز گام مهمی در تکمیل این سامانه برداشته‌ و همه ارائه‌دهندگان خدمات درمانی امکان استفاده از سامانه نسخه الکترونیک این سازمان را خواهند داشت.

به گزارش  ایرنا از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در جلسه ویدئو کنفرانسی که با حضور مدیران درمان تأمین اجتماعی سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: سامانه نسخه الکترونیک از امروز در اختیار همه ارائه دهندگان خدمات درمانی قرار گرفته و انتظار می‌رود که پزشکان، داروخانه‌ها، مراکز پاراکلینیک و درمانگاه‌ها به تدریج از این سامانه استفاده کنند.

وی ادامه داد: براساس این طرح، بیمارستان‌ها نیز می‌توانند سامانه‌های خود را به سامانه نسخه الکترونیک متصل کرده و به تدریج شاهد حذف کامل دفترچه‌های کاغذی باشند.

مدیرعامل تامین اجتماعی همچنین تلاش حداکثری مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان‌ها را در پیشبرد این برنامه بسیار ارزشمند خواند و افزود: مدیران درمان استان‌ها، مدیریت پیشبرد موضوع را با جدیت در دستور کار قرار داده و پیشرفت طرح را به صورت روزانه کنترل و به ستاد مرکزی سازمان گزارش می‌دهند.

سالاری قابلیت اتصال سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی به دیگر سامانه‌ها و نرم‌افزارهای نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی را نیز حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: گلایه‌ پزشکان و سایر ارائه دهندگان خدمات درمانی تعدد سامانه‌های نسخه الکترونیک سازمان‌های بیمه‌گر است که با ایجاد API در سامانه نسخه‌نویسی تأمین اجتماعی این مشکل برطرف و ارائه دهندگان خدمات درمانی می‌توانند از این طریق اطلاعات مورد نیاز را در سامانه‌های مختلف به صورت همزمان بارگذاری و دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بر اختیاری بودن استفاده از سامانه نسخه الکترونیک این سازمان تأکید کرد و گفت: همه پزشکان دارای امضای دیجیتال می‌توانند با استفاده از این سامانه ۹۵ درصد سهم سازمان تأمین اجتماعی از مبلغ ویزیت را به روز دریافت کنند و پزشکان فاقد امضای دیجیتال نیز ۸۰ درصد از سهم سازمان تأمین اجتماعی را روزانه دریافت می‌کنند.

امیرعباس منوچهری معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه حذف دفترچه و برنامه نسخه الکترونیک را از مهمترین اولویت‌های سازمان برشمرد و گفت: امکان نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک برای تمامی ارائه دهندگان خدمات درمانی در بستر سامانه سازمان تأمین اجتماعی فراهم شده است.

حمیدرضا صفی‌خانی مدیر پروژه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی هم در ادامه این جلسه گفت: امروز نتیجه زحمات مجموعه سازمان تأمین اجتماعی با شروع بهره‌برداری از سامانه نسخه الکترونیک حاصل شد و مرحله جدیدی از تکمیل این سامانه مشاهده می‌شود.

وی با بیان این که اهتمام مدیرعامل برای اجرای این پروژه موجب پیشبرد طرح و اثربخشی این اقدام تیمی ارزشمند شد، افزود: طراحی و تست این سامانه هم اکنون به اتمام رسیده و بهره‌برداری از طرح نیز آغاز می‌شود.

علی اکبر ربیع زاده رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی نیز در این نشست تصریح کرد: به منظور بهبود شرایط و موفقیت اجرای برنامه نسخه الکترونیک، پهنای باند اختصاصی به این سامانه سه برابر و ظرفیت پردازش نیز پنج برابر شده و در مجموع پایداری سامانه به ۹۹ درصد رسیده است.

وی همچنین یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی برای حلقه‌های مختلف این سامانه آماده همکاری با بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های تولید کننده نرم افزار و اپلیکیشن است.

در این جلسه مدیران درمان تأمین اجتماعی شماری از استان‌ها نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود درباره سامانه نسخه الکترونیک پرداختند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: