کد خبر: ۱۸۶۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - 02 November 2020
معاون پژوهشی وزارت علوم از ارسال نامه ای به دانشگاه ها و پژوهشگاه ها برای جلوگیری از رکود در حوزه پژوهش و فناوری خبر داد.

به گزارش مهر، دکتر غلامحسین رحیمی در نشست خبری جشنواره ملی فناوری شیخ بهایی که امروز به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری رویدادهای فناورانه زمینه ساز و مشوقی برای ترویج و توسعه فناوری است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم برگزاری چنین رویدادهایی را در ساختار و توسعه علم، فناوری و نوآوری کشور بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: یکی از رویدادهای مهم در حوزه پژوهش، برگزاری هفته پژوهش است که در نیمه دوم آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: برگزاری این هفته به تقویت نقش ترویجی و انگیزه بخش در حوزه علم و فناوری کمک خواهد کرد.

رحیمی در ادامه به برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره ملی شیخ بهایی اشاره کرد و گفت: این رویداد =به همت شهرک علمی-تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم بیان کرد: شناسایی اصحاب ایده در حوزه فن آفرینی از ماموریت‌های این جشنواره است. این جشنواره در واقع زمینه ارائه طرح‌ها و ایده‌های فناورانه را مهیا و به نوعی فن آفرینان را وارد یک رقابت مثبت و موثر می‌کند.

وی معرفی فن آفرینان به سرمایه گذاران را از مزایای این جشنواره دانست و تصریح کرد: در چنین شرایطی تعدادی از طرح‌ها به محصول تبدیل خواهند شد و در واقع زنجیره‌ای از ایده تا پدیده و از علم تا عمل و از طرح کلی و مفهومی به کسب و کارهای مبتنی بر فناوری ایجاد می شود.

رحیمی ضمن بیان این مطلب که در این جشنواره فن آفرینان به رقابت خواهند پرداخت، گفت: در این جشنواره ایده‌های فناوارنه و کسب و کارها با یکدیگر مقایسه خواهند شد و فن آفرینان به سرمایه گذاران معرفی می شوند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ادامه داد: در این جشنواره رویداد کافه سرمایه برگزار خواهد شد که در آن همه سرمایه گذاران با صاحبان ایده و کسب و کارهای مبتنی بر فناوری وارد مذاکره خواهند شد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از ارسال نامه ای به دانشگاه ها و پژوهشگاه ها برای جلوگیری از رکود در حوزه پژوهش و فناوری خبر داد و گفت: به دلیل شیوع کرونا کشور در شرایط ویژه ای قرار گرفته ایم و ما در این راستا به همه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها نامه ای ارسال کردیم که بخش پژوهش و فناوری نه تنها دچار رکود نشود، بلکه با شتاب بیشتری نسبت به گذشته به فعالیت خود ادامه دهد.

 

برچسب ها: دانشگاه ها ، پژوهش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: