کد خبر: ۱۸۵۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - 18 October 2020
بانک پارسیان در نیمه نخست سال جاری یک هزار 391 میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرد درحالی که در مدت مشابه سال گذشته یک هزار 461 میلیارد تومان زیان خالص داشته است

بانک پارسیان در نیمه نخست سال جاری یک هزار 391 میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرد درحالی که در مدت مشابه سال گذشته یک هزار 461 میلیارد تومان زیان خالص داشته است.

به گزارش بانکداری ایرانی ، بانک پارسیان درنیمه نخست سال جاری برای هر سهم 89 ریال شناسایی کرد در حالی که در نیمه نخست سال گذشته 615 ریال زیان داشته است .

بانک پارسیان که با سرمایه ثبت شده 15 هزار و 540 میلیارد تومانی در بورس تهران در حال فعالیت است صورت‌های مالی میاندوره‌ای 6 ماهه منتهی به پایان شهریور ماه سال 99 را  منتشر کرد.

براساس این گزارش حسابرسی نشده ، این بانک خصوصی در نیمه نخست سال جاری سه هزار و 446 میلیارد تومان در مجموع در آمد کسب کرد درصورتی که در دوره مشابه سال گذشته درآمد این بانک منفی 468 میلیارد تومان بود.

برهمین اساس درآمدهای مشاع بانک پارسیان 3 درصد کاهش داشته است اما درآمد های غیر مشاع آن 186 درصد در این دوره زمانی نسبت به دور مشابه در سال گذشته افزایش داشته است در این بخش مبادلات ارزی 109 درصد ، درآمد کارمزد 166 درصد و سایر درآمد ها 981 درصد افزایش یافت ودر مجموع درآمد های غیر مشاع بانک به رقم شش هراز 271 میلیارد تومان رسید در واقع عملکرد مطلوب بانک پارسیان در این بخش باعث سود آوری این بانک خصوصی در سال جاری شده است درآمدهای مشاع بانک پارسیان در نیمه نخست سال گذشته دو هزار 192 میلیارد تومان بود.

بنابر این گزارش "وپارس" در این دوره شش ماهه سود خالص یک هزار و 391 میلیارد تومان را ثبت کرد این رقم در مدت مشابه سال گذشته منفی یک هزار و 461 میلیارد تومان بوده است و همچنین زیان انباشته این شرکت بورسی با کاهش 28 درصدی به رقم سه هزار و 656 میلیارد تومان رسید.

تبدیل زیان 1.5هراز میلیارد تومانی به سود 1.4هزار میلیارد تومان
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: