کد خبر: ۱۸۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۸ - ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - 08 October 2020
مدیرعامل شرکت ملی پست، ضمن تبریک روز جهانی پست گفت: هرچه جوامع پیشرفته‌تر شدند، نیاز انسان‌ها، حکومت‌ها و سازمان‌ها به هم بیشتر و نقش پست در رفع این نیازها و محکم کردن حلقه اتصال جوامع بشری به یکدیگر، پررنگ‌تر شد.

 تاریخ ارتباطات انسانی نشان می‌دهد، پست یکی از ابتدایی‌ترین و قدیمی‌ترین وسیله ارتباطی بین انسان‌ها بوده است. از آن زمان که فرمانروایان و حاکمان برای ارسال پیام‌ها و نامه‌های‌شان چاپارخانه را راه‌انداختند و چاپارهای تیز پا را به عنوان سفیران و نامه‌رسان خود برگزیدند تا به امروز، پست پیشگام ارتباط مردم با یکدیگر و حکومت‌ها با ملت‌ها بوده است.

​​​​​​«رمضانعلی سبحانی‌فر» در پیامی روز جهانی پست را تبریک گفت.

معاون وزیر ارتباطات در پیام خود نوشت: در گذشته‌ای نه چندان دور، پست تنها راه ارتباطی مردم با عزیزان‌شان بود و رساندن نامه‌های حاوی خبر سلامتی و پیام‌های عاطفی، وظیفه اصلی این شبکه به شمار می‌آمد. اما امروز مرزهای خدمت‌رسانی پست در جهان فراتر رفته و به عنوان یک صنعت با خلق سرویس‌های جدید، به منظور تامین خواسته‌های مشتریان، به کسب و کاری پویا تبدیل شده است.

او با بیان این‌که پست در ایران نیز تا سال‌های اخیر، همواره با نیازهای مکاتبه‌ای مردم و سازمان‌ها همسو بوده، گفت: اما تغییر الگوی نیازهای مردم و تاسی به پست‌های موفق دنیا نشان داد، نقش این شبکه تنها به دریافت و تحویل پیام‌های مکاتبه‌ای محدود نمی‌شود و باید با تغییر ماموریت‌ها و شیوه‌های خدمت‌رسانی در کنار تقویت زیرساخت‌ها، پوست اندازی با هدف هوشمندسازی شبکه و الکترونیکی کردن فرایندها و خدمات را آغاز کرد.

سبحانی‌فر افزود: از حدود یکسال پیش و با تکیه بر توصیه‌ها و تاکیدات وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، پست این حرکت را با همراهی تمامی همکاران در سراسر شبکه آغاز کرد و تلاش زیادی هم برای تحقق آن انجام شد. اما دلایل مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های منابع و ظرفیت‌ها موجب شد این تحول از شتاب کافی برخوردار نباشد.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: از یکی دو ماه پیش به دنبال تغییر مدیریت؛ مصمم به بازنگری در شیوه‌های تحقق اهداف و مسیر ریل‌گذاری شده، با سرعت بیشتری هستیم تا بتوانیم ضمن توجه به تقویت انگیزه‌های نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه شبکه، شاهد پستی چابک‌تر و پویاتر باشیم که سهمی واقعی از بازار و زنجیره تامین نیازهای مردم، دولت و کسب و کارها دارد.

ضمن تبریک فرارسیدن ۱۷ مهر روزجهانی پست و تشکر فراوان از زحمات شبانه‌روزی در عرصه خدمت‌رسانی، از تک‌تک شما عزیزان خواستار همراهی و مشارکت صمیمانه‌تر به منظور رسیدن به سر منزل مقصود هستم و در مقابل متعهد می‌شوم توجه به بهبود معیشت و تامین امنیت و رضایت شغلی شما گرامیان را در اولویت اقدامات خود قرار دهم.

برچسب ها: پست ، روز ملی پست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: