کد خبر: ۱۸۵۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۴ - ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - 08 October 2020
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز آینده بجنورد و همدان با کمینه دمای صفر درجه سردترین مراکز استان خواهند بود، گفت:‌آسمان تهران فردا نیمه ابری تا ابری در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و ورزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضائیان در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: دو روز آینده بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در شرق کردستان وکرمانشاه، سواحل خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی، در استان‌های اصفهان و لرستان و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، زنجان، قزوین، البرز،‌ سمنان، قم، همدان و مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد:‌روز آینده در شرق و شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش پراکنده گاهی وزش باد شدید و گردو خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز و فردا در ارتفاعات البرز و زاگرس بارش برف دور از انتظار نیست، گفت: از شنبه 19 مهر تا اواسط هفته آینده در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جو پایدار است.

ضیائیان اضافه کرد:‌امروز و دو روز آینده در شمال شرق کشور کاهش محسوس دما بین 8 تا 10 درجه داریم و این شرایط از شنبه تا سه‌شنبه پیش رو در شرق و جنوب شرق کشور حاکم است.

وی گفت: از امروز تا شنبه در مرکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش 5 تا 8 درجه‌ای دما خواهیم داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش نسبی دما در شمال غرب از امروز گفت: از یکشنبه تا اواخر هفته آینده افزایش نسبی دما در سواحل خزر، شمال شرق کشور، بخش‌هایی از مرکز کشور و دامنه جنوبی البرز خواهیم داشت.

ضیائیان ادامه داد: از جمعه تا بعد از ظهر شنبه مرکز و شرق خلیج فارس مواج است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌آسمان تهران روز آینده نیمه ابری تا ابری در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 18 و 11 درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 38 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای یک درجه بالای صفر و بجنورد و همدان با کمینه دمای صفر درجه سردترین مراکز استان خواهد بود.

برچسب ها: بارش باران ، یخبندان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: