کد خبر: ۱۸۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - 04 October 2020
یک فعال تعاونی حوزه چرم، توسعه صادرات غیرنفتی را یک اولویت اساسی در سال جهش تولید دانست و راه اندازی مراکز تجاری در کشورهای هدف با حمایت وزارت تعاون و ایجاد نمایشگاههای تخصصی صنعت چرم و کفش را خواستار شد.

علیرضا جعفری در گفت و گو با ایسنا، درباره موانع پیش روی صادرات تعاونی ها و شناسایی بازارهای هدف اظهار کرد: معتقدم شناسایی بازارهای صادراتی از قبل صورت گرفته است؛ شناخت یک وجه است ولی عمل برای صادرات وجه دیگر موضوع است. در حال حاضر کشور روسیه دارای روابط بسیار خوب تجاری و سیاسی با ایران است و کشورمان سال گذشته توافقنامه اوراسیا را اجرایی کرد.

وی ادامه داد: بر هیچ کسی پوشیده نیست که بازار روسیه ۴ میلیارد دلار کفش و محصولات چرمی وارد می کند، پس این بازار شناسایی شده است ولی برای گرفتن سهم خود از واردات روسیه و بازارهای هدف چه اقداماتی صورت دادیم؟

راه اندازی مراکز تجاری در روسیه و کشورهای هدف

این فعال تعاونی حوزه چرم، شرکت در نمایشگاههای تخصصی صنعت چرم و کفش روسیه و افتتاح شوروم های دائمی و فعال برای بازاریابی مستمر در روسیه، تشکیل کنسرسیوم صادراتی صنعت چرم و کفش برای ایجاد سازمان قوی صادراتی از دل بخش خصوصی، حمایت معنوی سازمان توسعه تجارت، صدور مجوز ایجاد مراکز تجاری در روسیه و رفع موانع و قوانین دست و پاگیر را از جمله راهکارهای تقویت و توسعه صادرات کشور عنوان کرد.

به گفته جعفری، حمایت وزارت تعاون از طریق صندوق سرمایه گذاری بخش تعاون و بانک توسعه تعاون در راه اندازی مراکز تجاری در کشورهای هدف در تحقق این هدف موثر است.

این کارآفرین بخش تعاون، با اشاره به نامگذاری سال به نام "جهش تولید" و تاکید مقام معظم رهبری بر تکیه بر توان و ظرفیت داخلی و توسعه صادرات غیرنفتی، اظهار کرد: موضوع حمایت از تولید چند سالی است که جزو تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری است و قرار دادن آن در نامگذاری سالهای اخیر نشان دهنده اهمیت موضوع برای کشور به ویژه شرایط فعلی است که در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم.

توسعه صادرات غیرنفتی و محصولات چرم در اولویت کشور

وی افزود: در این شرایط هر قدر به جبهه تولید و خط مقدم آن که تولیدکنندگان هستند کمک شود به نظام و مردم خدمت شده و غفلت از این مساله در سال جهش تولید شایسته نیست.امروز مساله صادرات غیرنفتی یک اولویت وصف ناپذیر است و در این راستا توسعه صادرات محصولات چرم و کفش ایرانی باید در دستور کار قرار گیرد.

به گفته جعفری اولین حمایتی که می تواند در جهت تقویت صادرات غیرنفتی صورت گیرد، اصلاح قوانین زائد و دست و پاگیر است و تفسیرهای متعددی که بعضا از بخشنامه ها در حمایت از تولید وجود دارد باید رفع شود.

این فعال تعاونی حوزه چرم در پایان گفت: امروز یکی از مجموعه های بزرگ کفش که برندی ملی است و نماد بزرگ صنعت چرم و کفش کشور به شمار می رود در اختیار صندوق بازنشستگی است اما سهم ناچیزی در حمایت از تولید داخلی و صادرات محصولات این صنعت بزرگ و اشتغالزا دارد.

برچسب ها: صادرات ، کفش ، چرم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: