کد خبر: ۱۸۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - 16 September 2020
شش شرکت بیمه ای حاضر بورس تهران ؛
شش شرکت بیمه ای پذیرفته شده در بورس تهران از ابتدای سال جاری تا نیمه دوم شهریور ماه ۱۲۷ درصد بطور میانگین رشد قیمت سهام داشته اند. بیمه آسیا بار رشد ۳۳۴ درصدی در صدر این شرکت ها قرار گرفت.

رشد ۱۲۷ درصدی میانگین قیمت سهام / بیمه آسیا در صدر با رشد ۳۳۴ درصدیبه گزارش   بانکداری ایرانی ، شش شرکت بیمه ای پذیرفته شده در بورس تهران در دو فصل نخست سال جاری ۱۲۷ درصد بطور میانگین رشد قیمت سهام داشته اند .

براساس این گزارش از بین ۲۷ شرکت بیمه خصوصی کشور تنها سهام شش شرکت در بازار بورس تهران مورد داد و ستد قرار می گیرند و سهام ۱۳ شرکت در بازار فرابورس مورد داد و ستد قرار می گیرند.

 در بین این شش شرکت بورسی بیمه آسیا بیشترین رشد قیمت سهام داشته است بطوری که در این دوره زمانی ۳۳۴ درصد قیمت سهام این شرکت افزایش داشته است بیمه آسیا در بخش تولید حق بیمه هم بالاتر از همه شرکت های خصوصی بیمه ای قرار دارد و همچنین ذر سطح یک توانگری مالی قراردارد.


 لازم به ذکر است شرکت های بورسی نسبت به شرکت های فرا بورسی از مزایای هم چون داشتن سرمایه بیشتر ، شفافیت بالاتر ، سابقه فعالیت بیشتر ، نداشتن زیان انباشته ،درصد سهام شناور بالاتر و ریسک کمتر بر برخوردارند.

 شرکت بیمه آسیا علاوه بر داشتن بیشترین رشد قیمت سهام در بین شرکت های بورسی این صنعت در بین  ۱۳ شرکت فرابورسی هم بجز بیمه پاسارگاد بیشتر رشد قیمت داشته است البته نماد شرکت بیمه پاسارگاد از ۱۲ شهریور ماه برای افزایش سرمایه متوقف شده است .

و همچنین این شرکت بزرگ بیمه ای  در نظر دارد سرمایه فعلی خود را ۱۰۰۰ درصد افزایش دهد این افزایش سرمایه به این شرکت توان و امکان ایفای نقش بیشتر در صنعت بیمه کشور را خواهد داد و می تواند ریسک شرکت های بسیار بزرگ را پوشش دهد.

 

رشد ۱۲۷ درصدی میانگین قیمت سهام / بیمه آسیا در صدر با رشد ۳۳۴ درصدی
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: