کد خبر: ۱۸۳۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - 05 September 2020
معاون آب و آبفا وزارت نیرو گفت: در حال نوشتن تفاهم‌نامه‌ای با وزارت جهاد کشاورزی هستیم که به سبب آن آب به صورت حجمی در خروجی سد به این وزارتخانه تحویل شود.

 قاسم تقی‌زاده خامسی، معاون آب و آبفا وزارت نیرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به آمار مصرف آب در حوزه کشاورزی، اظهار داشت: 90 درصد از کل آمار مصرف آب کشور به حوزه کشاورزی اختصاص دارد.

معاون آب و آبفا وزارت نیرو، در بیان اختلاف 20 تا 25 درصدی بین آمار ارائه شده توسط وزارت نیرو با آمار وزارت جهاد کشاورزی در حوزه مصرف آب، تصریح کرد: متولی اصلی حوزه آب در کشور وزارت نیرو است و آمار موجود در سدهای کشور از مصرف 90 درصد آب در بخش کشاورزی خبر می‌دهد.

*آمار وزارت جهاد در حوزه مصرف آب کشاورزی را قبول نداریم

وی با اشاره به این نکته که آمار وزارت جهاد مورد تایید وزارت نیرو نیست، افزود: اختلاف بین آمار دو وزارت‌خانه مرتبط با این امر است که مسئولان وزارت جهاد معتقدند همۀ آب خروجی از سد به بخش کشاورزی نمی‌رسد و اتلاف در مسیر وجود دارد، در حالی که آب خروجی از سد در بیان آمار مستند است.

تقی‌زاده خامسی، در بیان راهکارهای حل این معضل و لزوم مدیریت یکپارچه در این حوزه، عنوان کرد: در حالی نوشتن تفاهم‌ نامه‌ای با وزارت جهاد کشاورزی هستیم که به سبب آن آب به صورت حجمی در خروجی سد به این وزارت‌خانه تحویل شود.

معاون آب و آبفا وزارت نیرو، در پایان ضمن تشریح مفاده تفاهم‌نامه وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی، گفت: امید است مشکلات موجود در حوزه پایین دستی آب به سبب این تفاهم نامه رفع شود و شاهد مدیریت یکپارچه در این حوزه باشیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: