ذات شبکه های اجتماعی برپایه ایجاد تعامل و رابطه دوسویه پی ریزی شده است. براین اساس تعدادی از سازمان ها اقدام به فعال کردن حساب های رسمی خود در شبکه های اجتماعی مثل توییتر کرده اند.
به گزارش نبض بازار، ذات شبکه های اجتماعی برپایه ایجاد تعامل و رابطه دوسویه پی ریزی شده است. براین اساس تعدادی از سازمان ها اقدام به فعال کردن حساب های رسمی خود در شبکه های اجتماعی مثل توییتر کرده اند.
در این میان حضور سازمان ها در شبکه های اجتماعی به سه دسته تقسیم بندی میشود، عده ای از آنها فقط پوشش اخبار رسمی و رپورتاژی خود را در این بستر صورت میدهند و در برابر انتقادات نیز منفعل هستند.(مانند اکثر موسسات مالی و بانکی)
عده دیگر با استخدام رحم اجاره ای واکانت های فیک به منتقدان خود حمله ور میشوند و بجای پاسخگویی توپخانه خود را علیه مشتریان ناراضی فعال میکنند(مانند برخی از بانک ها)
اما درعوض سومین دسته فرصت پیش آمده را غنیمت دانسته و از این بستر برای ایجاد تعامل دوسویه با مخاطبان استفاده میکنند و از آن در جهت بهبود خدمات خود و راضی نگه داشتن مشتری بهره برداری میکنند.(مانند بانک ملت )
ای کاش مدیران عامل محترم موسسات مالی و اعتباری بدانند که بیان نارضایتی از سوی مشتریان و کاربران آنها نه تنها تهدید بحساب نمیآید بلکه میتوان از آن در جهت رفع نواقص احتمالی و بهبود عملکرد که همان هدف عالیه بانک است بهره برند.