کد خبر: ۱۸۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۴ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - 31 August 2020
وزارت نیرو اعلام کرد: سه پروژه برق استان اردبیل روز سه‌شنبه (فردا) در هجدهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به بهره‌برداری می‌رسد.

 

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، پروژه‌های مشمول بهره برداری شامل یک نیروگاه خورشیدی ۰.۲ مگاواتی، نیروگاه خورشیدی ۱.۵ مگاواتی و پست ۲۳۰ کیلولت آرتا و خط ۴ مداره ۶۳ کیلوولت آرتا به رینگ اردبیل است که با سرمایه‌گذاری ۲۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل منابع داخلی و بخش خصوصی اجرا شده‌اند.

پست ۲۳۰ کیلولت آرتا با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی و ظرفیت ۱۴۰ ولت آمپر با هدف تقویت شبکه انتقال و توزیع، تأمین برق مطمئن و پایدار و کاهش تلفات و بهبود کیفیت برق اجرا شده است.
دو نیروگاه خورشیدی نیز فردا افتتاح خواهد شد. یکی از طرح‌های خورشیدی، بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ۰.۲ مگاواتی با تولید تجمعی ۳۲۶ هزار کیلووات ساعت است که با افتتاح آن، سالانه معادل ۰.۱۱ میلیون مترمکعب در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی و از انتشار گاز دی اکسید کربن معادل ۲۷۴ تن در سال جلوگیری می‌کند.
این پروژه‌ها همچنین در مصرف آب به میزان ۸۷.۴۴ مترمکعب در سال صرفه جویی به دنبال دارد.
مزیت‌های بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ۱.۵ مگاواتی هم با تولید تجمعی ۲۴۴ هزارکیلووات ساعت هم شامل صرفه جویی در مصرف سوخت معادل ۰.۸۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی، عدم انتشار گاز دی‌اکسید کربن معادل ۲۰۵۶ تن در سال و صرفه جویی در مصرف آب به میزان ۶۵۵ مترمکعب در سال است.
بهره‌برداری از این پروژه‌ها که عملیات اجرایی آن‌ها در سال‌های ۹۴ و ۹۸ آغاز شده در مجموع برای ۷۰ نفر فرصت اشتغال ایجاد کرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: