کد خبر: ۱۸۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - 28 August 2020
شرکت تجارت الکترونیک علی بابای چین سرمایه گذاری در استارتاپ های هندی را متوقف می کند که نشانه دیگری از افزایش درگیری‌ها بین دو کشور است. سایر شرکتهای چین هم قصد ندارند تا یک سال و نیم دیگر هیچ پولی وارد پروژه های هند کنند.

 
 به گزارش  تسنیم به نقل از راشا تودی، شرکت بزرگ تجارت الکترونیک علی بابای چین سرمایه گذاری در استارتاپ های هندی را متوقف می کند که نشانه دیگری از افزایش درگیری‌ها بین دو کشور است. روابط تجاری بین این دو کشور آسیایی اخیراً به خاطر درگیری های کشنده در مرز هیمالیا رو به وخامت گذاشته است.

علاوه بر این شرکت تجاری، چندین شرکت چینی دیگر هم در حال بررسی طرح های سرمایه گذاری خود در هند هستند. گزارش شده این شرکت ها قصد ندارند تا یک سال و نیم دیگر هیچ پولی وارد پروژه های هند کنند و منتظر آرام شدن شرایط هستند.

علی بابا به همراه شرکت بزرگ فناوری تنسنت طی پنج سال گذشته سرمایه گذاری های هنگفتی در کسب و کارهای هندی کرده اند. در حالی که سرمایه گذاری های چین در هند به 4 میلیارد دلار می رسد، علی بابا به تنهایی بیش از 2 میلیارد دلار به استارتاپ های هندی تزریق کرده است.

بیشتر بخوانید
هند خرید نفت از چین را متوقف کرد

شکست چین با تغییر زنجیره های عرضه برای هند یک پیروزی خواهد بود

صندوق های چینی به بیش از 10 کسب و کار هندی کمک کرده‌اند که ارزش آنها بیشتر از یک میلیارد دلار شود. طبق آخرین گزارش ها، در حالی که سرمایه‌گذاران چینی سرمایه‌های گذاریهای جدید را متوقف کرده‌اند، هنوز طرحی برای کاهش سهام و خروج سرمایه های خود ندارند و همه چیز بستگی به شرایط بازار و وجود خریدار دارد.

پس از درگیری های مرزی در ماه ژوئن که 20 سرباز هندی و تعدادی از سربازان چینی طی آن کشته شدند، دهلی نو سختگیری بر کسب و کارهای چینی را در بحبوحه افزایش تنش های دوجانبه آغاز کرد. دولت هند حدود 60 اپلیکیشن چینی را ممنوع کرده که شامل تیک‌تاک و وی چت هم میشوند. این کشور همچنین قصد دارد شرکت هواوی را از شبکه مخابرات خود خارج سازد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: