کد خبر: ۱۸۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - 28 August 2020
پوتین در مصاحبه با یکی از شبکه های تلویزیونی روسیه با اشاره به اینکه قیمت نفت به ۴۶ دلار در هر بشکه بازگشته گفت:« قیمت بالاتر از این رقم برای روسیه بهتر است».

 
به گزارش  تسنیم به نقل از اویل پرایس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت اگر قیمت نفت بالاتر از 46 دلار در هر بشکه باشد برای روسیه بهتر است.

پوتین در مصاحبه با یکی از شبکه های تلویزیونی روسیه، در مورد اقتصاد این کشور و تاثیر همه گیری ویروس کرونا بر اقتصاد و قیمت نفت گفتگو کرد. وی با اشاره به اینکه قیمت نفت به 46 دلار در هر بشکه بازگشته گفت:« قیمت بالاتر از این رقم برای روسیه بهتر است».

پوتین گفت هرچه قیمت نفت بالاتر باشد، ذخایر بودجه روسیه بالاتر خواهد بود و پشتیبانی بیشتری از هزینه های آن خواهد کرد.

وزارت دارایی روسیه در آغاز بحران قیمت نفت که به خاطر جنگ قیمت بین عربستان و روسیه ایجاد شده بود گفت مسکو می تواند سال ها با نفت 25 دلار در هر بشکه سر کند و تا 6 سال منابع کافی برای پوشش کمبود بودجه خود را با نفت بین 25 تا 30 دلار در هر بشکه دارد.

وزیر دارایی روسیه گفت بودجه کشور را با قیمت 42.40 دلار برای نفت اورال این کشور تنظیم کرده است. صندوق ثروت ملی روسیه از اول ماه مارس 150.1 میلیارد دلار سرمایه دارد که برابر با 9.2 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور است.

  

اقتصاد روسیه در حال حاضر از پیامدهای سقوط قیمت نفت که خودش به همراه عربستان سعودی یکی از عوامل آن بوده است، رنج می برد. ارزش روبل روسیه کاهش یافته و درآمد نفتی این کشور در نتیجه سقوط قیمت نفت کاهش یافته است.

بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود در مورد روسیه در ماه گذشته اعلام کرد کاهش قیمت نفت به همراه رکود جهانی ناشی از همه گیری ویروس کرونا باعث شده اقتصاد این کشور در سال جاری میلادی 6 درصد کوچک شود که بیشترین رقم طی 11 سال گذشته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: