کد خبر: ۱۸۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - 23 August 2020

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید تا ساعت 16 روز شنبه با افت 250 هزارتومانی به 10 میلیون و 550 هزار تومان رسید. کاهش قیمت سکه درحالی بود که قیمت طلای جهانی به‌عنوان عامل اثر گذار خارجی روند صعودی به خود گرفته بود.

روند نزولی سکه درحالی صورت می‌گیرد که در آخرین روز مرداد روند صعودی داشت و به محدوده 11 میلیون نزدیک شده بود. همچنین در بازار روز شنبه نیم سکه ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان قیمت خورد.

معاملات یک هفته اخیر نشان می‌دهد نوسانات سکه بین 10 تا 11 میلیون است که کماکان ادامه دارد.

 هر اونس طلای بازار جهانی در هفته‌ای که گذشت روزهای پرتنشی را پشت سر گذاشت در حالی که انتظار می‌رفت با افزایش قیمت در یک هفته اخیر بخش مهمی از ریزش قابل توجه هفته قبل را جبران کند، معاملات طلا روز جمعه را در وضعیتی به پایان برد که همچنان تفاوت قابل‌توجه با قیمت 2 هزار و ۸۰ دلاری دو هفته قبل داشت.

همین امر سبب شد اونس جهانی طلا هفته گذشته را به دلیل تقویت دلار آمریکا با قیمت ۱۹۴۰ دلاری به پایان برساند. بسیاری از کارشناسان بازار می‌گویند یکی از مهمترین اتفاقات هفته پیش‌رو سخنان جرمی پاول، رئیس فدرال رزرو خواهد بود که می‌تواند تاثیرات قابل توجهی بر نوسان قیمت طلا داشته باشد.

انتظار می‌رود او در نشست سالانه جکسون هال، سخنان مهمی را درخصوص چشم‌انداز اقتصادی بیان کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: