کد خبر: ۱۸۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - 17 August 2020
وزیر تجارت انگلیس وعده داد که با تعرفه های آمریکا بر واردات از اسکاتلند مبارزه خواهد کرد و آنها را "غیرقابل قبول و ناعادلانه" خواند.


به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، لیز تراس، وزیر تجارت بریتانیا روز یکشنبه در یک مقاله در روزنامه تلگراف وعده داد که با تعرفه های آمریکا بر واردات از اسکاتلند مبارزه خواهد کرد و آنها را "غیرقابل قبول و ناعادلانه" خواند.

این وزیر انگلیسی در حالی که اتحادیه اروپا را متهم به ناتوانی در محافظت از منافع انگلیس و اسکاتلند کرد، نوشت: من برای انداختن این تعرفه های ناعادلانه در زباله دان تاریخ مبارزه خواهم کرد.

دولت آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که 15 درصد تعرفه برای واردات هواپیماهای ایرباس و 25 درصد تعرفه برای سایر کالاهای اروپایی در ادامه اختلافات طولانی مدت تجاری دو طرف همچنان اعمال خواهد کرد هرچند که تعرفه های اضافی دیگری را که تهدید کرده بود اعمال نکرد.

بریتانیا نیز بعد از هشدار صنایع خود درباره تصمیم واشنگتن مبنی بر حفظ تعرفه ها، اعلام کرده بود که از آمریکا برای پایین آوردن تعرفه واردات کالاها درخواست خواهد کرد.

تراس تأکید کرد: تعرفه های ایالات متحده در مورد واردات از این کشور "غیر قابل قبول و ناعادلانه" است. من نمی توانم در مورد آن واضح تر بگویم.

وی همچنین به توافق با ژاپن اشاره کرد و افزود: ما درباره کلیات توافق نامه ای که فراتر از توافق اتحادیه اروپا با ژاپن باشد، به اجماع رسیده ایم.

انگلیس که در ماه ژانویه اتحادیه اروپا را ترک کرده است، بر اساس توافقنامه سال 2019 اتحادیه اروپا با ژاپن، در صدد انعقاد یک توافقنامه تجاری با این کشور تا پایان سال است یعنی زمانی که قرارداد انتقال بدون تغییر انگلیس با اتحادیه اروپا منقضی می شود.

علی سوری
برچسب ها: امریکا ، انگلیس ، تعرفه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: