کد خبر: ۱۸۲۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۹ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - 02 August 2020
بانک ایران زمین در نخستین فصل سال جاری توانست منابع ارزان قیمت خود را نسبت به پایان سال گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش دهد.
به گزارش بانکداری ایرانی ، بانک ایران زمین در نخستین  فصل سال جاری یک هزار  ۸۵۷ میلیارد تومان  منابع ارزان قیمت جذب کرد که نسبت به پایان  سال گذشته بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است.
 
براساس اولین گزارش از صورت های مالی میان دوره ای این بانک خصوصی در سال جاری ، سپرده های مدت دار به رقم ۳۵ هزار ۲۸ میلیارد تومان رسید که نسبت به پایان سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است این نوع منابع جز منابع گران قیمت برای بانک ها محسوب می شود .
 
براساس این گزارش سپرده های دیداری و مشابه بانک ایران زمین به رقم یک هزار ۵۳۲ میلیارد تومان رسید ، سپرده های پس انداز و مشابه به رقم ۱۰۶  میلیارد تومان و سایر سپرده ها   به رقم ۲۳۷ میلیارد تومان رسید که در مجموع این نوع سپرده ها که جز منابع بدون هزینه ویا کم هزینه برای بانک هاست در این مدت ۴۰ درصد افزایش داشته است. 
 
کاهش هزینه در جذب منابع برای بانک ایران زمین باعث تسریع حرکت این بانک به سمت سود آوری در آیند نزدیک خواهد شد یکی دیگر از نکات مهم صورت های سه ماهه این بانک بورس رشد ۵۷۸ درصدی سود حاصل از سرمایه گذاری در سهام و اوراق بهادار است .
 
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: