کد خبر: ۱۸۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۹ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - 23 July 2020
دولت چین با انتقاد از تصمیم دولت انگلیس برای پایان دادن به معاهده خود با هنگ کنگ تأکید کرد که انگلستان باید از توهم درباره نفوذ استعماری خود در هنگ کنگ دست بردارد و فوراً اشتباه خود را اصلاح کند.
 
 به گزارش  تسنیم به نقل از شینهوا، دولت چین با انتقاد از تصمیم دولت انگلیس برای پایان دادن به معاهده خود با هنگ کنگ تأکید کرد که انگلستان باید از توهم درباره حفظ نفوذ استعماری خود در هنگ کنگ دست بردارد و فوراً اشتباه خود را اصلاح کند.

این اظهارات پس از آن صورت گرفت که انگلیس معاهده خود با هنگ کنگ درباره استرداد محکومین را به حالت تعلیق درآورد و ممنوعیت فروش اسلحه را اعلام کرد.
 
گزارش تسنیم|در هنگ کنگ چه می گذرد؟/ آمریکا و انگلیس اقتصاد چین را نشانه رفته‌اند + عکس

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک جلسه مطبوعاتی هنگامی که از وی خواسته شد در مورد اقدامات انگلیس اظهار نظر کند، گفت: اظهارات و اقدامات غلط انگلستان در مورد هنگ کنگ نقض جدی قوانین بین المللی و هنجارهای اساسی حاکم بر روابط بین الملل و دخالت ناخوشایند در امور داخلی چین است.

وی افزود: چین قاطعانه با آنها مخالف است و این حق را برای خود نشان می دهد که بیشتر واکنش نشان دهد.

این سخنگو در ادامه اظهار داشت: امور مربوط به هنگ کنگ امور داخلی چین محسوب می شود و این کشور اجازه مداخله خارجی را نمی دهد.

وی گفت: دولت چین مصمم است از استقلال ملی ، امنیت و منافع خود دفاع کرده و رویکرد "یک کشور دو سیستم" را بطور جامع اجرا و با دخالت های خارجی در امور هنگ کنگ مخالفت کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: