کد خبر: ۱۸۱۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - 23 July 2020
شورای تجارت اروپا اعلام کرد که ممنوعیت سفر که از سوی دولت ژاپن به منظور متوقف کردن گسترش ویروس کرونا اعمال شده، اکثر شرکت های اروپایی در این کشور را درگیر کرده است.
 
 به گزارش  تسنیم به نقل از رویترز، شورای تجارت اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد که ممنوعیت سفر که از سوی دولت ژاپن به منظور متوقف کردن گسترش ویروس کرونا اعمال شده، اکثر شرکت های اروپایی در این کشور را درگیر کرده است و می تواند باعث شود که این شرکت ها در آینده خود در سومین اقتصاد بزرگ دنیا تجدید نظر کنند.

بسیاری از کشورها محدودیت های مسافرتی را در بحبوحه بیماری همه گیر کووید-19 اعمال کرده اند اما ژاپن یکی از شدیدترین قوانین قرنطینه را اجرا کرده است و از ورود گردشگران و دارندگان ویزا از 129 کشور جهان جلو گیری می کند.
 
حتی به ساکنان دائمی این کشور اجازه ورود داده نمی شود مگر اینکه استثنائی مانند مسائل انسان دوستانه در این زمینه وجود داشته باشد، در حالی که در ایالات متحده و اروپا  به کسانی که اقامت دائمی داشته باشند اگرچه شهروند نباشند اجازه ورود داده می شود.

یک بررسی جدید توسط شورای تجارت اروپا با 376 عضو در ژاپن نشان داد که 85 درصد شرکت های اروپایی تحت تأثیر این ممنوعیت قرار گرفتند و 44 درصد آنها خسارت مالی را گزارش کردند.

این شورا همچنین اعلام کرد که این محدودیت های سفر بر خلاف معاهدات بین المللی است.

مایکل مروچک ، رئیس شورای تجارت اروپا، به خبرنگاران گفت: این وضعیت همچنین ممکن است برخی اختلافات درباره سرمایه گذاری در ژاپن را به وجود آورد.

وی گفت، شیوه اجرای این ممنوعیت موجب خواهد شد که مدیران عامل شرکت های اروپایی درباره سیاست خود در مورد ژاپن تجدید نظر کنند.
برچسب ها: اروپا ، تجارت ، ژاپن ، کرونا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: