کد خبر: ۱۸۱۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۹ - ۲۳ تير ۱۳۹۹ - 13 July 2020
وزیر راه و شهرسازی از اتصال مراکز تولید و بار به شبکه ریلی به عنوان برنامه اصلی دولت یاد کرد و گفت: غلات کشور از دو بندر کشور از مسیر ریلی به بندر خشک آپرین (در اسلامشهر) حمل و از آنجا با قیمت کمتر به دست مصرف‌کننده می‌رسد.
ایرنا/ «محمد اسلامی» عصر امروز در مراسم امضای تفاهمنامه با شرکت تایدواتر برای حمل ریلی غلات از بنادر به بندر آپرین افزود: نام آپرین را ٤٠ سال بود که می شندیم اما این سوال مطرح بود که این بندر (بندر خشک) چه زمانی راه اندازی می شود.طرح جامع لجستیک، طراحی شده است و سهم راه‌آهن در قالب این دهکده مشخص شده که یکی از حلقه‌های مهم همین آپرین است.

اسلامی با بیان اینکه برای ماندگاری و شکوفایی بیش از گذشته، باید اقتصاد ما مردمی شود، گفت: مردمی شدن اقتصاد نیاز به سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری سهل و روان دارد تا اعتماد بخش خصوصی جذب شود.

وی گفت: امروز سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی با  شرکت تایدواتر که صاحب ۴۲ هزار سهامدار است،  انجام شد که تأثیر مستقیم بر زندگی مردم دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای رشد اقتصادی باید سرمایه‌ها در مسیر مولد و تولید و کارآفرینی فعال شود، گفت: تلاش وزارت راه توسعه لجستیک از مسیر جذب سرمایه های بخش خصوصی است.

وی با اشاره به ضرورت توسعه حمل و نقل درب تا درب، بیان کرد: باید محصولات غذایی ما بدون دخالت دست و تخلیه و بارگیری غیر ضروری جابجا شود که هم موجب کاهش مصرف سوخت و هم رعایت بهداشت شود برای همین لازم است ریل به مراکز تولید وصل باشد.

اسلامی افزود: در سال ۹۸، ۵۶۰ میلیون تن بار توسط حمل و نقل جاده‌ای و ۴۷ میلیون تن توسط حمل و نقل ریلی جابجا شد. تخلیه و بارگیری در بنادر از ۱۴۷ میلیون تن در سال ۹۷ به ۱۷۲ میلیون تن در سال ۹۸ رسید و ضرورت دارد برای افزایش این آمار، مراکز بار به ریل متصل شود.

وی به تلاش دولت برای گسترش شبکه ریلی اشاره کرد و گفت: ۱۴ هزار کیلومتر خط ریلی اصلی و فرعی داریم و ۱۴ هزار کیلومتر خط ریلی در دست ساخت و مطالعه است که پیش بینی می‌شود در ۵ سال آینده بتوانیم به رقم ۲۸ هزار کیلومتر خط ریلی دست یابیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: