کد خبر: ۱۷۹۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۰۶ تير ۱۳۹۹ - 26 June 2020
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان مرکزی گفت: ۱۹ هزار مورد بازرسی از اصناف این استان در سال جاری با هدف جلوگیری از افزایش قیمت‌ها انجام شد.
 
«علی یونسی‌پور» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این نظارت‌ها از سوی ۳۵ تیم بازرسی محسوس و ۵۰ گروه نامحسوس انجام شده و در مجموع ۱۷ مورد آن در کلانهشر اراک بوده است.

وی اظهار داشت: در این بازرسی‌ها ۸۲۰ پرونده تخلف صنفی به ارزش ۲ میلیارد و ۶۲۶ میلیون ریال تشکیل شد.

یونسی‌پور افزود: ۲۳۵ شکایت مردمی در استان گزارش شده که بیشتر تخلفات از صنوف نانوایی، لوازم خانگی، میوه و تره بار بوده است.

وی اظهار داشت: ۵۴۹ گشت با تعزیرات و سازمان صمت استان نیز برای کنترل قیمتها در سال جاری انجام گرفته است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان مرکزی ادامه داد: لازم است بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها با جدیت و مستمر انجام وظیفه کنند.

یونسی افزود: بازرسان این سازمان بیشترین تمرکز نظارت را بر بخش عمده فروشی و پخش کالاها انجام می‌دهند و نظارت کمتری بر قیمت خرد فروشی‌ها اعمال می‌کنند که این امر بر افزایش سطح عمومی قیمتها اثرگذار است.

وی اظهار داشت: شکایت‌های مردمی ناشی از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها روز به روز در حال افزایش است و آنان خواستار کنترل و نظارت اثرگذار هستند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان مرکزی، بر حضور فعال گشت‌های مشترک تاکید کرد و گفت: هیچ گونه کمبود کالایی تاکنون در سطح بازار استان گزارش نشده است و مردم برای تهیه اقلام مورد نیاز نگران نباشند.

۲۳ هزار و ۱۳۳ واحد صنفی در قالب ۳۸ اتحادیه در کلان شهر اراک در بخش های تولیدی، توزیعی و خدماتی فعالیت اقتصادی دارند.
برچسب ها: استان مرکزی ، اصناف
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: