کد خبر: ۱۷۹۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - 09 June 2020
مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه از موافقت اصولی سازمان بورس برای دومین عرضه صکوک رهنی بانک مسکن به ارزش هزار میلیارد تومان خبر داد.
مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه از موافقت اصولی سازمان بورس برای دومین عرضه صکوک رهنی بانک مسکن به ارزش هزار میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش بانکداری ایرانی  ، غلامرضا ابوترابی از موافقت اصولی عرضه عمومی صکوک رهنی بانک مسکن توسط سازمان بورس خبر داد و گفت: عرضه عمومی صکوک رهنی بانک مسکن به ارزش هزار میلیارد تومان به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز این بانک برای اعطای تسهیلات جدید است.

وی افزود: مطالبات رهنی مبنای انتشار این اوراق تعداد ۲۴ قسط از ۲۴۳ هزار و ۴۴۹ پرونده تسهیلات فروش اقساطی خرید مسکن است که به نهاد واسط واگذار می شوند و سپس با انتشار این اوراق منابع مالی مورد نیاز بانک مسکن برای اعطای تسهیلات جدید تامین می شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: این اوراق دو ساله و با نرخ ۱۶ درصد است که اقساط آن هر سه ماه یکبار توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به حساب دارندگان اوراق واریز می شود. عرضه این اوراق در صورت دریافت مجوز انتشار از طریق شرکت فرابورس صورت خواهد گرفت.

به گفته ابوترابی، بانک‌مسکن ضامن این اوراق بوده و پذیره نویسی و بازارگردانی آن بر عهده شرکت تامین سرمایه بانک مسکن و عامل فروش کارگزاری بانک مسکن است.

همچنین محسن فاضلیان عضو هیات مدیره بانک مسکن با اشاره به اینکه بانک مسکن برای دومین بار اقدام به انتشار اوراق رهنی در بازار سرمایه می کند، گفت: به موجب مجوز اخذ شده، بانک مسکن اقدام به انتشار ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق رهنی دو ساله با نرخ سود اسمی ۱۶درصد کرده و این مبلغ را صرف اعطای تسهیلات فروش اقساطی به مشتریان می کند.

وی افزود: بانک مسکن در نقش عاملیت وصول اوراق، اقدام به جمع آوری مبلغ اقساط از مشتریان و پرداخت به SPV اوراق کرده و در نقش ضامن اوراق مسئولیت ۱۰۰درصدی پرداخت اصل و سودهای اوراق را به سرمایه گذاران دارد. اجرایی سازی انتشار این اوراق مستلزم انجام برخی مقدمات از جمله انعقاد قراردادهای مرتبط با اوراق SPV است. تیر ماه شاهد انتشار این اوراق در فرابورس با مشارکت همه جانبه نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه خواهیم بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: