کد خبر: ۱۷۷۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 03 May 2020
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت‌های بزرگ از ظرفیت‌های جدید به خصوص بازار سرمایه برای تامین مالی خود استفاده کنند.
شاتا : معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت‌های بزرگ از ظرفیت‌های جدید به خصوص بازار سرمایه برای تامین مالی خود استفاده کنند.

سعید زرندی با بیان این مطلب افزود: سوق دادن شرکت‌های تولیدی به استفاده از ابزارهای نوین مالی یکی از مهم‌ترین سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است. وی با یادآوری اینکه در سال ۹۹ سرمایه در گردش مورد نیاز بخش صنعت حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است، تصریح کرد: برای میزان سرمایه‌گذاری ثابت نیز حدود ۸۵ هزار میلیارد تومان نیاز این بخش خواهد بود. 

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: البته این حجم منابع مالی در سیستم بانکی قابل تامین نیست، لذا ما از شرکت‌های بزرگ درخواست کرده‌ایم از ظرفیت‌های جدید خصوصا بازار سرمایه برای تامین مالی خود اقدام کنند.

 زرندی در ادامه بیان کرد: در سال گذشته دفتری مستقل در ساختار وزارت‌ صمت با عنوان دفتر سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی ایجاد شد تا شرکت‌های تولیدی را به سوی استفاده از ابزارهای جدید مالی سوق دهد.

 وی درخصوص ورود شرکت‌ها به بورس کالا افزود: در سال گذشته پنج شرکت بخش تولید در بورس و ۱۱ شرکت در فرابورس و پنج محصول در بورس کالا وارد شده، اما مجموع ۲۱ شرکت و محصول نشان می‌دهد هنوز ظرفیت خالی زیادی در این میسر وجود دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: