کد خبر: ۱۷۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 27 April 2020
عملکرد "وبصادر" در ۱۳ماه گذشته ؛
بانکداری ایرانی - قیمت هر سهم " وبصادر" در ۱۳ ماه گذشته بیش از ۳۱۷ درصد رشد داشته است و همچنین مقایسه تراز عملیاتی سال ۹۷ و ۹۸ این بانک حاکی از بهبود ۳۲ درصدی آن است .
بانکداری ایرانی بانک صادرات گزارش عملکرد فروردین ماه ۹۹ را منتشر کرد.
 
به گزارش  بانکداری ایرانی، بانک صادرت یک هزار ۳۷۵ میلیارد تومان درآمد از محل تسهیلات اعطایی کسب کرد و در مقابل به سپرده های سرمایه گذاری یک هزار ۳۸۳ میلیارد تومان سود پرداخت کرد و تراز منفی ۸ میلیارد تومان را ثبت کرد.
 
بر همین اساس اگرچه تراز بانک صادرت در اولین ماه فصل بهار ۹۹ منفی بود و حاکی از عملکرد مطلوب این بانک است بدین دلیل که بانک صادرات در ۱۲ ماه سال گذشته بطور میانگین در هر ماه تراز منفی ۱۸۱ میلیارد تومان داشته است .
 
و همچنین مقایسه تراز عملیاتی سال ۹۷ و ۹۸ این بانک بزرگ بورسی حاکی از کاهش ۳۲ درصدی تراز منفی سال ۹۸ نسبت سال ۹۷ است که این تغییرات نشان اعمال  مدیرت کارآمد و صحیح این بانک در سال گذشته که به صورت مداو م در حال بهبود وضعیت این بانک است که بخوبی بر روی سهام "وبصادر" نمایان است.
 
 
 بررسی قیمت سهام بانک صادرات از اولین روزی که در سال ۹۸ معامله شده تا هفتم اردیبهشت ماه جاری نشان می دهد که قیمت هر سهم " وبصادر" در این بازه زمانی بیش از ۳۱۷ درصد رشد داشته است و از قیمت ۴۰۰ ریال به قیمت ۱۲۷۰ صعود کرد و همچین در ۱۲ ماه گذشته دوم شرکت از نظر حجم معاملات ، ۱۹ شرکت از نظر ارزش معاملات ، سومین شرکت از نظر دفعات معاملات روزانه و ششمین شرکت از نظر حجم خریدار حقیقی در بازار سرمایه بود.
 
 
 آخرین شفاف سازی صورت های مالی "وبصادر" منتهی به پایان آذرماه سال گذشته حاکی از آن است که این بانک  توانسته ۸۸ میلیارد تومان  سود خالص ثبت کند  در حالی که در مدت مشابه سال قبل دو هزار و ۹ میلیارد تومان زبان خالص داشته است .
 
همچنین بانک صادرت زیان انباشته خود را در سه فصل نخست سال ۹۸بیش از ۱۵ درصد کاهش داد که این مهم حاصل  افزایش در آمدها و کاهش هزینه ها بود در بخش درآمدی ، در آمد های مشاع ۱۷ درصد رشد داشته و در آمد های غیر مشاع ۲۸ رشد داشته است. 
 
در بخش هزینه ها  بیشترین کاهش را هزینه مطالبات مشکوک الوصول داشته (۷۶درصد) و هزینه های  مالی (۵۶درصد) درتبه دوم است و در مجموع هزینه هی این بانک ۵ درصد نسبت به مدت مشابه  سال  ۹۷ کاهش داشته است .
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: