تفاهمنامه همکاری میان «بهپرداخت ملت» و «توسن تکنو» برای گسترش خدمات الکترونیک در حوزههای حملونقل، سوخت و خرده فروشي در فروشگاهها منعقد شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت بهپرداخت ملت، بنا بر این تفاهمنامه که به امضای شهریار خلیلی؛ مدیرعامل این شرکت و دكترمحمد مظاهري؛ مدیرعامل شرکت توسن تکنو رسید، اندوختهها و تجربه این دو مجموعه از بازار پرداخت الکترونیک کشور و فناوریهای روز دنیا بهشکلی هدفمندتر در مسیر خدماترسانی با محوريت و تاكيد بر نوآوری به اشتراک گذاشته خواهد شد.
بر اساس اعلام مدیرعامل شرکت بهپرداخت ملت این تفاهمنامه مشتمل بر 6 محور اصلی به شرح زير است:
با اجرايي نمودن محور اول از اين پس كاربران سكه ميتوانند نسبت به تهيه بليط تك سفره مترو تهران و حومه اقدام كنند و در محور دوم امكان شارژ كارت بليطهاي مترو در پايانه هاي به پرداخت مقدور خواهد بود.
در همين راستا طرفين گسترش خدمات حمل و نقل عمومي در ساير حوزه ها مثل تاكسي ها و ... را با تمام توان دنبال خواهند نمود. اين اقدامات با استفاده از پتانسيل سها توسن محقق خواهد گرديد. نكته قابل توجه درارائه راهکارهای متقابل از سوی دو شرکت جهت کاهش هرچه بیشتر تماس با ابزارهای فیزیکی بانکی و پرداختی به ويژه در شرايط حال حاضر كشور (شيوع ويروس كرونا) بوده و براي همه هموطنان راهگشا خواهد بود.
خلیلی سومين محور همکاری را ایجاد امکان انتقال وجه کارت به کارت از مبدأ بانک ملت روی اپلیکیشنهای شاپ و ایزیپی عنوان کرد و افزود: «محور چهارم این همکاری نیز تجهیز این دو اپلیکیشن به خواندن باركد دوبعدي پايانه هاي به پرداخت (كه هم اكنون همه آنها مجهز به اين خدمت ميباشند) است .
در ادامه مديرعامل توسن تكنو محور پنجم همکاری را ایجاد بستر الکترونیک برای مدیریت فروشگاههای سوپرمارکتی از طریق یک فینتک جدید با نام تجاری شاپ عنوان کرد و ادامه داد: «با استفاده از این سرویس که شاپ نام داردو بهصورت مکمل PSP عمل میکند، مدیریت سه بخش فروشگاه اینترنتی، کارتخوان وصندوق روی یک بستر فراهم خواهد شد که انجام امور حسابداری و انبارداری را نیز بدون نیاز به حضور فیزیکی میسر خواهد کرد. از سوی دیگر، حضور مشتریان را نیز مانند اپلیکیشن اسنپ روی این سرویس خواهیم داشت و میتوانیم پیشنهادهای خود را با آنها از طریق آن در میان بگذاریم و خدمات دریافتی مشتریان از PSP را از 20 خدمت به 60 خدمت افزایش دهیم.»
به گفته مدیرعامل شرکت بهپرداخت ملت، ششمين محور این همکاری که یکی از مهمترین محورهای آن است، ایجاد و افزایش تنوع در روشهای پرداخت هزینه سوخت در جایگاههای سوختگیری است .
وی در این باره توضیح داد: «بهپرداخت از معدود شرکتهای پرداخت الکترونیک در حوزه سوخت است که ارائهدهنده روشهای متنوع پرداخت هزینه سوخت در جایگاهها با استفاده از نرمافزارها و سختافزارهای خود بوده و این بار نیز تلاش کرده تماس فیزیکی برای پرداخت در جایگاهها را با کمک سه اپلیکیشن سکه، شاپ و ایزیپی به حداقل ممکن برساند. بدین ترتیب با ترکیب ابزار QR و کارت بانکی، همزمان امکان پرداخت از سه طریق کارت، کیف پول الکترونیک و اسکن کد دو بعدی با موبایل وجود خواهد داشت.
خلیلی در ادامه درباره پيش بيني افزايش اقبال عمومي در استفاده از باركد دوبعدي را مثبت ارزيابي و افزود: درحالحاضر از نظر امکانات نرمافزاری و سختافزاری مشکلی وجود ندارد و تنها باید فرهنگسازی لازم انجام شود تا در حوزه QR هم مانند کارت بانکی که هماکنون بهصورت میلیاردی تراکنش دارد، شاهد فراگیری خدمات ارائهشده باشیم.
محمد مظاهري، مدیرعامل توسن تکنو نیز در مراسم امضای تفاهمنامه با شرکت بهپرداخت ملت، این همکاری را نخستین همکاری دو شرکت در صنعت پرداخت با این سطح از تمرکز بر فناوری و نوآوری و کار مشارکتی خواند و افزود: «بهپرداخت بزرگترین PSP ایران و خاورمیانه و پانزدهمین شرکت پرداخت الکترونیک جهان با بالاترین سهم از کارتخوانهای کشور است که ما در صدد همکاری با آن در راستای ظرفیتسازی خدماتی با تکیه بر فناوری، تولید و نوآوری هستیم .
وی با اشاره به انجام روزانه 10میلیون سفر بهصورت تکسفره در مترو تهران، ماحصل این همکاری را خیر و برکت برای عموم مردم دانست و گفت: «ارائه بلیت الکترونیک تکسفره مترو نخستین گام این همکاری است و انشاءالله با کمک فاوا در توسنسها سایر گونههای بلیت را نیز در بستر موبایل عرضه خواهیم کرد تا قدمی در مسیر سادگی و راحتی هرچه بیشتر و کمک به حفظ سلامت، وقت و انرژی آنها باشد.
مظاهري با بیان اینکه برای فینتک جدیدمان با نام تجاری شاپ 500 نقطه را در گام اول هدفگذاری کردهایم، افزود: «ما بهعنوان اولین تولیدکننده کارتخوانهای سوخت در صدد هستيم تا با همکاری بهپرداخت امکان پرداخت هزینه سوخت بهصورت موبایلی فراهم گردد.