کد خبر: ۱۷۶۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - 19 April 2020
رئیس بنیاد مستضعفان از آغاز پرداخت وام ۵ و ۱۰ میلیون تومانی بنیاد مستضعفان به اقشار نیازمند از هفته جاری خبر داد و گفت:‌ در خصوص توزیع کارت هدیه به شهرداری تذکر دادیم.
رئیس بنیاد مستضعفان از آغاز پرداخت وام ۵ و ۱۰ میلیون تومانی بنیاد مستضعفان به اقشار نیازمند از هفته جاری خبر داد و گفت:‌ در خصوص توزیع کارت هدیه به شهرداری تذکر دادیم.

به گزارش تسنیم، پرویز فتاح در نشست خبری با اعلام این‌که بنیاد مستضعفان اجاره املاک تجاری اسفند 98، فروردین و اردیبهشت ماه امسال را بخشیده است، اظهار کرد: بخشی از اقدامات را به‌صورت وام قرض‌الحسنه انجام می‌دهیم در این راستا 300 میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد کمتر از 4 درصد برای اقشار مستضعف در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس 5 میلیون تومان به اقشار مستضعف پرداخت می‌شود،  در جاهایی بنا بر تشخیص تا 10 میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

وی با بیان این‌که منابع مالی 100 درصد تأمین شده است،‌ افزود:‌ با توجه به این‌که بانک‌ها مسئول بازپرداخت پول ما هستند ممکن است زیر 4 درصد کارمزد این وام باشد. از این هفته پرداخت‌ها آغاز می‌شود،‌ اقشار را سهمیه داده‌ایم و طبق این سهمیه در سقف 5 میلیون تومان وام را پرداخت کنند. اعلام کرده‌ایم این وام حداکثر با یک ضامن پرداخت شود در غیر این‌صورت با سفته و چک این وام پرداخت خواهد شد.

وی با بیان این‌که بازپرداخت این تسهیلات 24ماهه است،‌ تصریح کرد:‌ از اسفند ماه سال گذشته تا امروز 160 میلیارد تومان به کمیته امداد پرداخت شده و  46 میلیارد تومان نیز به حساب بهزیستی واریز شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان با ابراز این‌که "5 میلیارد تومان به بهزیستی برای کودکان کار در اسفند ماه داده‌ایم که بر اساس گزارش مؤثر بوده است"، اظهار کرد: با شهرداری تهران طی سه مرحله 3 میلیارد تومان کارت هدیه داده‌ایم و مسئول پخش این کارت‌ها شهرداری بوده است. این مبلغ برای کارکنان پسماند،‌ بهشت زهرا(ع)،‌ دستفروشان و زنان سرپرست خانوار پرداخت شده است. امیدواریم این توزیع با دقت انجام شود و نکاتی را به شهرداری تذکر داده‌ایم.

فتاح با اعلام این‌که "با رئیس قوه قضائیه و سازمان امور زندان‌ها تعامل داشته‌ایم"،‌گفت: در این راستا برای 38 هزار زندانی نیازمند که در مرخصی بودند کارت هدیه دادیم. 20 میلیارد تومان در این زمینه در حال توزیع است و از هفته گذشته در حال اقدام است. برای کوله‌بران نیز در سه استان آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه با نامه کتبی استانداران کارت هدیه یک میلیون تومانی داده‌ایم و امیدواریم اعلام کنند تمام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این‌که با تقاضای استاندار سیستان و بلوچستان، 25 میلیارد تومان برای افراد فاقد شناسنامه، مهاجران خارجی گرفتار در پشت مرز نقداً پرداخت شده که مسئولیت توزیع آن به‌عهده استانداران است، اضافه کرد: همچنین  برای ملوانان،‌ قایق‌های مسافری و لنج‌ها به هر نفر یک میلیون تومان هدیه داده‌ایم.

وی گفت: برای استان قم نیز 7 میلیارد تومان پرداخت انجام داده‌ایم که در حال اقدامات لازم در این رابطه هستند. برای خیریه‌ها از جمله کهریزک در حد توان به همه آنها پرداخت را انجام دادیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: