کد خبر: ۱۷۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - 19 March 2020
کشورهای جهان به مقابله با پیامدهای کرونا ادامه می دهند.
 
 بانکداری ایرانی کشورهای جهان به مقابله با پیامدهای کرونا ادامه می دهند.

به گزارش ایسنا، با افزایش شمار مبتلایان و قربانیان کووید-۱۹ در جهان، دولت ها و بانک های مرکزی در سراسر جهان برای کاستن از تبعات اقتصادی این ویروس مرگبار بیش از پیش وارد میدان شده و با اتخاذ سیاست‌های حمایتی در تلاش هستند تا به تقویت رشد و ثبات اقتصادی کشورهای خود کمک کنند.  

کانادا

دولت کانادا از در نظر گرفتن یک بسته حمایتی به ارزش ۲۷ میلیارد دلار کانادا (۱۹ میلیارد دلار آمریکا) برای کاستن از تبعات اقتصادی بیماری کرونا خبر داد. به گفته بیل مونرو، وزیر دارایی کانادا بخشی از این اعتبار صرف حمایت از افرادی خواهد شد که به دلیل کرونا شغل خود را به طور موقت یا دایم از دست داده‌اند. با این حال مونرو گفته که دولت قصد ندارد به مانند آمریکا بسته جداگانه‌ای برای حمایت از ایرلاین ها در نظر بگیرد.  

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز از مردم خواست تا در خانه‌های خود بمانند: ما متعهد به حمایت از شهروندان و کسب وکارها هستیم و تا حد توان این کار را انجام خواهیم داد.  

تاکنون بیش از ۶۰۰ ابتلا به کووید-۱۹ در کانادا گزارش شده و استان‌های آلبرتا و بریتیش کلمبیا وضع اضطراری اعلام کرده اند.

انگلیس

دولت انگلیس از در نظر گرفتن یک بسته ۳۳۰ میلیارد پوندی ( ۴۰۰ میلیارد دلار) برای حمایت از کسب و کارها در برابر پیامدهای کرونا خبر داد. ریشی سوناک، وزیر خزنه داری انگلیس با اعلام آمادگی برای حمایت همه جانبه از بخش‌های مختلف اقتصادی گفت: اگر لازم شود بیش از این خرج خواهیم کرد تا مطمئن شویم خسارت های ناشی از شیوع کرونا به حداقل خواهد رسید.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نیز گفت: هر کار لازم باشد برای حمایت از اقتصادمان انجام خواهیم داد. اکنون زمان شهامت و شجاعت است و از مشاغل، درآمد مردم و کسب و کارها حمایت خواهیم کرد.  

اسپانیا

مادرید که این روزها به دومین کانون مرگبار کووید-۱۹ در اروپا تبدیل شده نیز از در نظر گفتن یک بسته بزرگ ۲۰۰ میلیارد یورویی خبر داده است. این بسته که تقریبا معادل یک پنجم کل اقتصاد اسپانیاست، بزرگ ترین بسته محرک جهان از نظر نسبت تولید ناخالص داخلی خواهد بود.  

نیمی از این بسته صرف اعطای وام به کسب و کارها و نیم دیگر برای حمایت از اقشار آسیب پذیر هزینه خواهد شد. دولت اسپانیا هم چنین از پرداخت تسهیلات بیمه بیکاری به کسانی خبر داد که در نتیجه شیوع کرونا در این کشور کار خود را از دست داده اند. نخست وزیر اسپانیا در همین رابطه گفت: میخواهیم از بازار کار حمایت کنیم و شرکت ها باید بدانند که دولت در کنارشان ایستاده است.  

ارمنستان

در ارمنستان بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۵.۲۵ درصد رساند. این پایین ترین نرخ بهره ثبت شده در ارمنستان طی ۱۰ سال اخیر است.  

اردن

بانک مرکزی اردن نرخ بهره را با یک درصد کاهش به ۲.۵ درصد رساند. هدف از این کار حمایت از رشد اقتصادی عنوان شده است.
برچسب ها: کرونا ، انگلیس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: