کد خبر: ۱۷۳۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۹ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - 03 March 2020
نیروهای ارتش سوریه در تازه ترین دستاورد امنیتی خود توانستند کنترل کامل شهر الصنمین در جنوب این کشور را به دست بگیرند.
 
 بانکداری ایرانی - نیروهای ارتش سوریه در تازه ترین دستاورد امنیتی خود توانستند کنترل کامل شهر الصنمین در جنوب این کشور را به دست بگیرند.

به گزارش  مهر به نقل از النشره، نیروهای ارتش سوریه توانستند پس از چند روز درگیری شدید، کنترل کامل شهر «الصنمین» در استان درعا را به دست گیرد.

تروریست‌های وابسته به گروه «ارتش آزاد» در حضور اهالی با حضور در مرکز «آشتی» واقع در مدرسه «الشرعیه» سلاح‌های خود را تحویل ارتش سوریه داده و خود را تسلیم کردند.

۲۶ نفر از تروریست‌ها نیز طبق توافق راهی ادلب می‌شوند و استان درعا را ترک می‌کنند. اما هنوز برخی تروریست‌ها نیز حاضر به تسلیم نشده‌اند.

درگیری‌های شدید در این شهر که بخش‌هایی از آن هنوز در کنترل عناصر تروریستی باقی مانده بود؛ از روز یکشنبه شدت یافت و ارتش سوریه تروریست‌ها را در داخل شهر به محاصره در آورد.

استان درعا در ژوئن ۲۰۱۸ در پی توافق دولت سوریه با تروریست‌ها آزاد شد و برخی مناطق کماکان در کنترل عناصر مسلح باقی ماند و کنترل مرز سوریه با اردن نیز به دست ارتش سوریه افتاد؛ اما در ماههای گذشته تروریست‌ها اقدام به نقض متعدد توافق سال ۲۰۱۸ کردند که ارتش سوریه نیز عملیات خود را در شهر الصنمین آغاز کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: