کد خبر: ۱۷۱۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - 10 February 2020
بانکداری ایرانی - بانک سامان در گزارش ماه‌های اخیر شاپرک همواره در جایگاه مناسبی قرار داشته و در یکی از حوزه ها حتی از بانک ملی هم پیش‌تر بود.

  بانکداری ایرانی -  بانک سامان در گزارش ماه‌های اخیر شاپرک همواره در جایگاه مناسبی قرار داشته و در یکی از حوزه ها حتی از بانک ملی هم پیش‌تر بود.
 
 به گزارش   بانکداری ایرانی  ،  این جایگاه بانک سامان در بین بانک‌های خصوصی گویای عزم این بانک برای گرفتن جایگاه بزرگان از درگاه بانکداری الکترونیکی و اینترنتی است.
 
در گزارش دی ماه شاپرک آمده است که بالاترین سهم مبلغی از تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی به بانک‌های ملت، پارسیان و سامان تعلق داشته و علاوه بر این بالاترین سهم مبلغی از تراکنشهای ابزار پذیرش موبایلی به بانکهای ملت، آینده و سامان اختصاص یافته است.
 
علاوه بر این بانک سامان از اسفند 97 بهترین عملکرد را ثبت کرده تا جایی که P/E  خود را که نشان از میزان ریسک نماد بانک در بازار سرمایه دارد را تا 2.99 درصد کاهش داده و تقریبا هم سطح بانک ملت قرار گرفته است و به یکی از کم ریسک‌ترین شرکت بورسی ، بازار سرمایه ایران تبدیل شده است.
 
علاوه بر این ، در شش ماهه نخست امسال بانک سامان اعلام کرده است که 185 هزار میلیارد ریال تسهیلات داده که در قبال آن  با رشد 51 درصدی درآمد بانک از این محل به رقم 15 هزار میلیارد ریال رسید. 
 
در نهایت درآمد مشاع بانک در شش ماهه نخست امسال 18 هزار و 773 میلیارد ریال و درآمد غیرمشاع بانک هفت هزار و 42 میلیاردریال بوده است. 
 
قابل ذکر است که در شهریور سال 97 بانک سامان دارای زیان خالص شش هزار و 819 میلیارد ریالی بود و به یکی از ضعیف‌ترین بانک های ایران تبدیل شده بود اما ظرف چند ماه همین بانک به یکی از سودآورترین بانک و کم ریسک ترین بانک تبدیل شده و سود خالص آن به رشد چندهزار درصدی به 427 میلیارد ریال رسید . در شهریور پارسال برای هر سهم زیان 852 ریالی در نظر گرفته شده بود اما امسال در شش ماه نخست ، حدود 53 ریال سود شناسایی شد که رشدی حدود 543 درصدی را در پی داشته است. 
 
نکته جالب توجه اینکه در شش ماهه نخست امسال همانند سال گذشته مطالبات مشکوک الوصول  بانک صفر بوده و هزینه مالی نیز به هیچ وجه نداشته است. 
 
و در نهایت اینکه بانک در شهریور  امسال با رشدی حدود 10 درصدی مبلغ 37 هزار و 244 میلیارد ریال سپرده جمع آوری کرده بود  که برای آن 20 هزار میلیارد ریال سود پرداخت کرده و تراز خود را منفی کرده است. هرچند نسبت به سال گذشته مبلغ این منفی بودن تراز کاهش معناداری یافته اما هنوز وجود دارد. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: