کد خبر: ۱۷۰۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۱۲ دی ۱۳۹۸ - 02 January 2020
مدیرعامل یک شرکت سبدگردان گفت: از بازار سرمایه می‌خواهیم حساب وکالتی را برای ما تسهیل کند تا حق برداشت از حساب مشتری به ما داده شود.
مدیرعامل یک شرکت سبدگردان گفت: از بازار سرمایه می‌خواهیم حساب وکالتی را برای ما تسهیل کند تا حق برداشت از حساب مشتری به ما داده شود.

به گزارش ایسنا، عباسعلی حقانی نسب در مراسم افتتاحیه دفتر مرکزی سبد گردان هدف که امروز با حضور مدیر عامل بورس انرژی، معاون بازار بورس اوراق بهادار، دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری و جمعی دیگر از فعالان این حوزه برگزار شد با تاکید بر این که منشا مشکلات بازار سرمایه ساختار نامناسب اقتصاد است، گفت: دو نوع ساختار اقتصادی در دنیا وجود دارد که شامل ساختار اقتصادی بانک محور و ساختار اقتصادی شراکت محور و بازار سرمایه محور می‌شود. ساختار اقتصادی بانک محور سال های  سال است که در جهان منسوخ شده است.

حقانی نسب ادامه داد: اگر می‌خواهیم تورم را کنترل کنیم باید به سمت طرح‌های تولیدی  حرکت کرده و ساختار اقتصادی شرکت محور را نهادینه کنیم.

وی با طرح این سوال که چرا در ایران علیرغم تلاش‌های انجام شده هنوز بازار سرمایه در ابتدای راه است؟ توضیح داد: دلیل آن این است که بانک‌ها ساختار تجهیز منابع را به درستی بلد هستند اما بازار سرمایه این موضوع را از بانک‌ها یاد نگرفته است. ساختار در بازار سرمایه به دست نهادی داده شده که نه تجهیز منابع می‌کند و نه تخصیص منابع.

مدیرعامل این شرکت در ادامه با بیان این که میزان سپرده در بانک با اوراقی که در بورس منتشر می‌شود سود یکسانی دارد گفت: با این تفاوت که بانک‌ها باعث نقدینگی می‌شوند، اما بورس از نقدینگی جلوگیری می‌کند.

او با تاکید بر این که اکثر ابزارهایی که در بازار پول به کار گرفته می‌شود، کوتاه مدت است، تصریح کرد: این موضوع شامل سبد سرمایه گذاری نمی‌شود؛ برای سبد سرمایه گذاری می‌توان افق‌های سه ماه تا ۲۰ ساله در نظر گرفت.

وی در ادامه خطاب به سازمان بورس فرابورس، بورس انرژی، بورس کالا و شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران گفت: ما تقاضا داریم سبد سرمایه گذاری به عنوان هسته اصلی بازار سرمایه مورد توجه قرار بگیرد. زمانی که دستور العمل سبدگردانی نوشته شد تفکر نظارتی بود و ما درخواست داریم این دستور العمل با نگاه سبدگردانی نوشته شود.

حقانی نسب ادامه داد: همچنین تقاضای تسهیل حساب وکالتی را داریم مشتری باید در بانک برای خودش حساب باز کند و حق برداشت را به ما بدهد درحالی که دارایش برای خودش است. همچنین تقاضا داریم فرآیند صدور کد سبد تسهیل شود. و چنانچه می خواهید مردم در بازار سرمایه ماندگار شوند باید امتیاز ویژه ای برای خرید آنلاین به سبد گردانی بدهید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: