کد خبر: ۱۶۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۰۸ دی ۱۳۹۸ - 29 December 2019
 بانکداری ایرانی -  یک مدرس دانشگاه در کردستان گفت: امروزه یکی از نیازهای اصلی موفقیت در حوزه کارآفرینی و راه‌اندازی کسب و کارهای جدید یادگیری و تقویت مهارت‌های ارتباطی و فن بیان است.

مجید آوج در کارگاه آموزشی فن بیان ویژه اعضای مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی اظهار کرد: افراد معمولا در طول روز در ارتباط با افراد جامعه نیازمند استفاده از فن بیان و زبان بدن برای گفت و گو و تعامل هستند.

وی عنوان کرد: در حوزه کارآفرینی گاهی با جوانان خوش‌فکر و صاحب ایده‌ای روبه‌رو می‌شویم که متاسفانه به علت نداشتن فن بیان و مهارت‌های ارتباطی قادر به ایجاد تعامل با مسئولان یا سرمایه گذاران نیستند.

این مدرس دانشگاه، با اشاره به آمادگی‌های لازم برای داشتن یک سخنرانی خوب افزود: داشتن دایره لغات قوی، حجم صدای مناسب، داشتن اعتماد به نفس، عدم استرس، برقراری ارتباط چشمی و غیره از لازمه‌های یک سخنرانی مطلوب است.

به گفته وی، افراد با ضبط صدای خود و تمرین خودکار و بسیاری از تمرینات دیگر می‌توانند در یک مقطع زمانی کوتاهی مهارت ارتباطی و فن‌بیان خود را ارتقا داده و به نتیجه مطلوب دست‌یابند.

مدرس دانشگاه کلید موفقیت در سخنرانی را فن بیان دانست و ادامه داد: مهارت در برقراری ارتباط و داشتن اعتماد به نفس لازم آرزوی هر کسی است و می‌تواند انسان را در رسیدن به خواسته‌هایش یاری کند.

به عقیده وی، بلند صحبت کردن، مختصر و مفید سخن گفتن، تکرار مکرر نکات کلیدی سخنرانی، عدم طعنه‌زنی و شایعه‌پراکنی در صحبت، عدم منفی بافی  و در نهایت مهارت فن‌بیان و استفاده از موقعیت‌ها و فرصت‌های پیش‌آمده از ویژگی‌های یک سخنرانی مفید است.

 ایسنا/کردستان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: