کد خبر: ۱۶۹۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۰۷ دی ۱۳۹۸ - 28 December 2019
مدیرعامل سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با اشاره به عملکرد یک ساله این هلدینگ بورسی از اهم اقدامات انجام شده طی این مدت و کسب بازدهی ۱۱۵ درصدی سهام خبر داد.
مدیرعامل سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با اشاره به عملکرد یک ساله این هلدینگ بورسی از اهم اقدامات انجام شده طی این مدت و کسب بازدهی ۱۱۵ درصدی سهام خبر داد.

مهدی سدیدی با بررسی عملکرد گروه توسعه ملی گفت: خدمت به تولید ملی را با هیچ شخصی قمار نمی‌کنیم، بازده ۱۱۵ درصدی سهام در یک سال گذشته حاصل فعالیت کارگران شرکت‌های زیرمجموعه است‌. "وبانک" یک هلدینگ تولیدی غیررانتی است که مانند بخش خصوصی با جدیت در بازار فعال بوده و با وجود مشکلات اقتصادی، کاهش تولید و تعدیل نیرو نداشته است.

وی با اشاره به پیشی گرفتن در تولید نسبت به سایر رقبا ادامه داد: در شرایط تحریم و رشد منفی اقتصاد، "وبانک" توانست رکورد رشد ۴۶ درصدی فروش را ثبت کند و در یک سال گذشته، رکورد کمترین تغییرات مدیرتی را میان هلدینگ‌ها داشته از این رو، می‌توانیم بگوییم با نیروهای موجود و تنها با افزایش نیروی همدلی موفق شده‌ایم.

این مدیر اقتصادی حضور فعال در نهادهای تصمیم‌گیر بازار سرمایه را از دیگر عملکردهای مثبت این هلدینگ عنوان کرد و افزود: بازارگردانی فعال سهام و رشد بیش از ۳۰۰ درصدی حجم معاملات در شرکت‌های زیرمجموعه به همراه بهینه‌سازی دارایی‌های بورسی از مهم‌ترین اقدامات طی یک سال گذشته  محسوب می‌شود.

سدیدی طراحی نظام‌های نظارتی و واگذاری اموال مازاد را از جمله دیگر اقدامات اساسی خواند و گفت: به منظور واگذاری ساماندهی دارایی‌ها، ارزش‌ گذاری بیش از ۲۰ بنگاه به مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان انجام شده است. همچنین اخذ مجوز اولین صندوق معاملاتی به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومانی به عنوان روشی نوآورانه در واگذاری انجام شده و در یک سال گذشته بیش از ۱۰ محصول نوآورانه و دانش بنیان در چرخه شرکت‌های تولیدی تابعه به بازار وارد شده است.

وی ادامه داد: تولید ۹ میلیون تن محصول در شرکت‌های تابعه، رکورد جدید دیگری بود که به ثبت رسید و توانست زمینه رشد  ۴۰ درصدی سود سهام پرداخت شده به سهامداران را فراهم کند. تعمیرات اساسی بومی پتروشیمی شازند برای اولین‌بار در ایران با صرفه‌جویی ۱۲ میلیون یورویی از دیگر موفقیت‌های گروه توسعه ملی است. آرامش گسترده مدیریتی و کارگری در سطح ۵۰ شرکت تابعه بدون هیچ‌گونه بی‌نظمی، اعتصاب و معوقات پرداختی تنها گوشه‌ای از تلاش‌های انجام شده در این هلدینگ است که با هدف افزایش سود سهامداران رخ داده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: