کد خبر: ۱۶۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - 18 December 2019
 
بانکداری ایرانی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که مردم می‌تواند از اپلیکیشن ۱۴۱ اتوبوس یا کامیونی که مسافر یا بارشان در آن قرار دارد را از طریق "سامانه سپه تن متصل به این وسایل نقلیه" ردیابی کنند و این ردیابی خودرو توسط مردم یکی از اتفاقات جدید و خوب می‌تواند باشد.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران درباره اپلیکیشن ۱۴۱ و قابلیت‌های آن اظهار کرد: از طریق اپلیکیشن ۱۴۱ می‌توان به مردم این امکان را داد که اتوبوس‌ها و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی مانند کامیون‌های که بارشان در آن قرار دارد را در طول مسیر ردیابی کنند، چرا که براساس برنامه ریزی‌های که کردیم مقرر شده همه وسایل حمل و نقل عمومی از طریق سامانه سپهتن برای مردم قابل ردیابی شوند که آنها بتواند اتوبوس‌های که مسافراشان در آنها قرار دارد یا کامیون‌های که بار آنها در حال جابجایی است را به صورت مستمر ردیابی کنند.

وی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم که برای مسیریابی از اپلیکیشن ۱۴۱ به جای نمونه‌های صهیونیستی که برای جاسوسی خارجی استفاده می‌شود بهره ببرند، چرا که هر نوع اطلاعات سفر و مسیری که بخواهند در این اپلیکیشن وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی درباره این که وزارت راه و شهرسازی چه فکری به حال آلودگی هوا کرده است؟ گفت: این مسئله مهم است، چرا که آلودگی هوا باعث می‌شود که سرمایه آیندگان و سلامت خودرو به خطر بیفتد؛ بنابراین در حوزه حمل و نقل برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا بتوانیم سهم این بخش را از آلودگی کاهش دهیم که به عنوان مثال می‌توان به توسعه حمل و نقل ریلی و برقی کردن آن، بهینه سازی و نوسازی ناوگان حمل و نقلی و غیره اشاره کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: