کد خبر: ۱۶۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - 03 December 2019
بانکداری ایرانی - بیمه ما یکی از شرکت های مطرح بیمه در بازار سرمایه در سالهای اخیر وضعیت خوبی داشته است و سودآوری خوبی را به ثبت رسانده است.

  بانکداری ایرانی   بیمه ما یکی از شرکت های مطرح بیمه در بازار سرمایه در سالهای اخیر وضعیت خوبی داشته است و سودآوری خوبی را به ثبت رسانده است. 
 
به گزارش  بانکداری ایرانی   ، بیمه ما در شش ماهه نخست امسال با رشد 52 درصدی در عملکرد خود،  بیش از چهار هزار و 189 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده بود که در پی آن با رشد 73 درصدی به درآمد دو هزار و 807 میلیارد ریالی دست یافته است.
 
در مقابل این رشد درامدزایی  جمع خسارت پرداختی بر اساس صورت سود و زیان بیمه ما حدود یک هزار و 721 میلیارد ریال بوده است  که  نسبت خسارت شرکت را به عدد 43 درصد رساند . 
 
گفتنی است که در سال 97 نسبت خسارت بیمه ما حدود 40 درصد بوده و در سال جاری کمی به این نسبت افزوده شده است .
 
اما این مساله سبب مشکلی برای این شرکت بورسی نشده است چرا که سود شرکت تقریبا 100 درصد رشد داشته و از عدد 214 ریال برای هر سهم به مبلغ 421 ریال برای هر سهم ارتقا یافته است . 
 
بر اساس این گزارش ، در گزارش های هفت ماه بیمه ما آمده است که حق بیمه شرکت بیمه ما در هفت ماهه منتهی به مهر 98  نسبت به دوره مشابه در سال قبل حدود 45 درصد رشد داشته و از رقم  سه هزار و 360 میلیارد ریال به مبلغ چهار هزار و 857 میلیارد ریال رسیده است. 
 
در مقابل  خسارت بیمه ما کمی بیشتر از حق بیمه رشد داشته و با رقم 48 درصدی به کار خود پایان داد بر همین اساس نسبت خسارت بیمه ما  از 42 درصد به حدود 44 درصد رسیده است. 
علت افزایش خسارت و نسبت خسارت بیمه ما در هفت ماهه منتهی به مهر98 ، افزایش در خسارت پرداختی در بخش بیمه درمان است. 
 
در هفت ماهه سال 97 بیمه ما حدود 613 میلیارد ریال حق بیمه درمان  تولید کرد که در مقابل ان 268 میلیارد ریال خسارت داد که نسبت خسارت آن 43  درصد بو. اما در سال 98 بالغ بر یک هزار میلیارد ریال  حق بیمه صادر  شده که در مقابل آن 724 میلیارد ریال خسارت داده شد که نسبت خسارت به 72 درصد رسید .
 
نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: