کد خبر: ۱۶۶۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - 16 October 2019
توسعه تجارت الکترونیک در ایران، روند رو به رشدی به خود گرفته است. در این میان، تبیین مزایا و کارکرد های پلتفرم ملی سککوک در استان اصفهان، این بار، روند یاد شده را در استان نقش جهان، شتاب بخشید که با استقبال صنعتگران، کشاورزان و بازرگانان مواجه شد .
توسعه تجارت الکترونیک در ایران، روند رو به رشدی به خود گرفته است. در این میان، تبیین مزایا و کارکرد های پلتفرم ملی سککوک در استان اصفهان، این بار، روند یاد شده را در استان نقش جهان، شتاب بخشید که با استقبال صنعتگران، کشاورزان و بازرگانان مواجه شد .

به گزارش بانکداری ایرانی نشستی به همین منظور به میزبانی استاندار اصفهان -دکتر عباس رضایی- در اتاق بازرگانی این استان و با حضور مدیران بانک ملی و سککوک برگزار شد .در این نشست از بانک ملی مسعودخاتونی عضو هیات مدیره بانک ملی و فردوس باقری مدیر عامل سامانه ملی سککوک به همراه اعضای هیات از تهران حضور یافتند .

بنا به این گزارش استاندار اصفهان طی سخنانی از «تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی و حمایت ویژه ی حقوقی- قضایی از سرمایه گذاران به عنوان مصوبات شورای گفت گوی دولت و بخش خصوصی در این استان» خبر داد.

استاندار اصفهان در این نشست با تاکید بر «ضرورت کوتاه شدن حمایت های مالی و اعطای تسهیلات سرمایه در گردش برای صادرکنندگان و کشاورزان استان» افزود : «پرداخت تسهیلات از طریق سامانه ی سیتا و قرار گرفتن اطلاعات جامع 41 فقره طرح کشاورزی گلخانه ای و صنایع تبدیلی و ارائه خدمات مشاوره ای تخصصی در بخش کشاورزی از مهمترین مصوبات شورای یادشده بوده است.»

عباس رضایی درخاتمه تاکید کرد : «راه اندازی سامانه ملی سککوک که مورد حمایت بانکی ملی است؛ در پوشش دادن تولید کنندگان، کشاورزان و بازرگانان و افزایش روند فعالیت های تولیدی و صادراتی آنان برای نخستین بار در اصفهان مورد پشتیبانی ماست و استانداری و دولت خواهند کوشید تا فعالان اقتصادی این منطقه در سامانه ملی سککوک به عنوان یک بستر مناسب تجارت الکترونیک، حضور گسترده تری یابند.»

همچنین، در این نشست مسعود خاتونی از بانک ملی در خصوص «حمایت های این بانک از پلتفرم ملی سککوک» سخن گفت و این سامانه را یک «بستر مطمئن برای توسعه ی تجارت الکترونیک استان» قلمداد کرد و استقبال صادرکنندگان، کشاورزان و تولید کنندگان  استان اصفهان از سامانه سککوک را مورد قدردانی قرار داد.

فردوس باقری مدیر عامل ملی سککوک در این نشست، مزایای این پلتفرم را تبیین کرد ویادآور شد: «در شرایط تحریمی امروز کشور از یک سوی و بحث تغییر الگوی کشت و افزایش مزیت های صادراتی در این استان، حضور گسترده در پلتفرم ملی سککوک، فعالان اقتصادی را قادر خواهد کرد تا جهش صادراتی در بین کشورهای منطقه را رقم بزنند. مانند تجربه موفقی که در زنجیره صادرات میوه داشته ایم. در این میان، استان اصفهان می تواند پیشتاز باشد. در ادامه، باقری به پرسش های حاضران در این رابطه پاسخ گفت.

گفتنی است در نشست اصفهان، مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک ملی، دکتر آزادی، مدیر امور بانک ملی و رییس شورای هماهنگی بانک ها در استان و فردوس باقری مدیر عامل سککوک و مدیران میانی بانک ملی و هیات مدیره اتاق بازرگانی استان، حضورداشتند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: