کد خبر: ۱۶۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۴ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - 28 September 2019
بانکداری ایرانی ـ هزینه ارائه خدمات جدید به مشتریان بانکی افزایش یافته و فین تک ها باید با نیاز سنجی مشتری می توانند خدمات جدید با ارزش افزوده به مشتریان و کاربران خود ارائه دهند.

  بانکداری ایرانی  ـ حرکت به سمت بانکداری باز برای تمام بانک ها الزامی است و این تغییر اجتناب ناپذیر است.
 
فرهاد اینالوئی- معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در پنل گفتگوی بانکداری باز در رویداد فیناپ  گفت: فین تک ها برای فعالیت و جذب سرمایه به وی سی ها مراجعه می کنند؛ اما متاسفانه از بیزینس مدل مناسبی برخوردار نیستند .
 
وی در پاسخ به این پرسش که چرا بانک ها  باید به دنبال این باشند که سرویس های خود را باز کنند،اظهار داشت: زیرا هزینه ارائه خدمات جدید به مشتریان بانکی افزایش یافته و فین تک ها باید با نیاز سنجی مشتری می توانند خدمات جدید با ارزش افزوده به مشتریان و کاربران خود ارائه دهند، پس فین تک خلاء بین بانک و مشتری را پر می کند.
 
اینالوئی اذعان داشت: فین تک ها باید با نوآوری در ارائه خدمات بتوانند بیزینس مدل مناسبی طرح کند تا بتوانند از قبل آن درآمد کسب کنند و اگر تنها در حوزه بانکی و پرداخت به ارائه خدمات مشابه بانک ها و شرکت های PSP بپردازد کار اشتباهی است.
 
اینالوئی درپاسخ به این پرسش که دیجی پی با توجه به این که یک فین تک شناخته شده است چرا نمی تواند از بانک ها سرویس بگیرد؛ اظهار داشت: انتظار این که همه بانک ها در این مقطع زمانی تمام سرویس های خود را باز کنند زود است و شبکه بانکی در حال حاضر به این بلوغ نرسیده  و این شرکت باید بیزینس مدل خود را تغییر دهد و در ابتدای کار تنها به سراغ بانک هایی برود که این سرویس ها را ارائه می دهند و طرح بیزینس مدل برای تمام بانک ها منجربه شکست خواهد شد.
 
اینالوئی گفت : ارائه سرویس های باز به فین تک ها ریسک زیادی دارد و من برای ارائه آن ریسک آن را پذیرفته ام.
 
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: