کد خبر: ۱۶۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - 06 August 2019
در نتیجه پیاده سازی موفق هوشمندسازی بانک ایران زمین
بانکداری ایرانی ـ یکی از موضوعاتی که صنعت بانکداری در سطح داخلی و بین‌المللی به آن توجه دارد، مساله هوشمندسازی است.

 بانکداری ایرانی ـ  یکی از موضوعاتی که  صنعت بانکداری در سطح داخلی و بین‌المللی به آن توجه دارد، مساله هوشمندسازی است.
 
ثمر اصلی هوشمدسازی بانک‌ها، کم اثر شدن شعب است این مساله به معنی حذف شدن شعب نیست اما مراجعه فیزیکی به شعب قطعا کاهش خواهد یافت.
 
به گزارش  بانکداری ایرانی  یکی از بانک‌هایی که در این زمینه در سا‌های اخیر تلاش‌های زیادی کرده است بانک ایران زمین است. نگاه مدیران بانک ایران زمین در زمینه هوشمندسازی، نگاهی رو به جلو بوده و این فرایند را جزء انکار ناپذیر آینده صنعت بانکداری می‌دانند. 
 
بانک ایران زمین زودتر از بسیاری از بانک‌ها کار خود را آغاز کرده و برخلاف بانک های دیگر که همواره نگاه به  شهرهای بزرگ و با محوریت پایتخت داشتند، در شهرستان‌ها این تلاش‌ها را آغاز کرده است به عنوان نمونه در سال 95 در راستای تسهیل دسترسی مشتریان و ارایه خدمات نوین بانکداری الکترونیک، اولین اتوبانک خود را در شهرستان فردوس استان خراسان‌جنوبی راه‌اندازی کرد.
 
بنابراین موضوع هوشمند سازی و کاهش هزینه های مشتری و بانک از برنامه های استراتژیک بانک ایران زمین در سالهای اخیر بوده است .در همین رابطه مدیر استانی بانک ایران زمین در این خصوص معتقد است: امروزه هوشمند سازی فرآیندها در سیستم بانکی دیگر نه به عنوان یک انتخاب بلکه یک الزام است.
 
ثمره این رخداد این بود که بعد از اجرای چند طرح از این فرآیند هوشمندسازی بانک ایران زمنیه مراجعه فیزیکی به شعب را به کمتر از 3 درصد رسانده که این مساله در سطح استانداردهای جهانی است و روز به روز  مراجعه حضوری در حال کاهش بوده و همه خدمات از طریق آنلاین انجام می شود که در هزینه زمانی و پولی صرفه جویی بزرگی رخ  می‌دهد.
 
به گفته مدیر عامل بانک ایران زمین، در حال حاضر 97 درصد تراکنش‌های بانک ایران زمین در خارج از شعب انجام می‌شود و این موضوع در سایر بانک‌ها نیز با آمار مشابهی وجود دارد، که این خود نشان می‌دهد تغییرات بزرگی در سال‌های اخیر صورت گرفته است. نسبت به گذشته شاهد کاهش تعداد شعب بانکها هستیم. اما واقعیت این است که عمده اتفاقی که در حال رخ دادن است، تغییر نقش شعب است.
 
بر اساس این گزارش ، یکی از موضوعاتی که در بازار پول  سرعت‌گیر شده است مساله قوانین است چرا که تکنولوژی چنان سرعتی دارد که تغییرات روزانه شده است و اگر با قوانین تجارت و بانکی که مربوط به دهه‌های گذشته و حتی برخی مربوط به قبل از انقلاب است،  هوشمندسازی بانک ها کند شده و حتی ممکن است از دور خارج شود.
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: