کد خبر: ۱۶۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - 24 July 2019

 بانکداری ایرانی ـ مراسم تکریم محمد سعیدی کیا و معارفه پرویز فتاح به عنوان روسای سابق و جدید بنیاد مستضعفان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مراسم تکریم  ومعارفه روسای بنیاد مستضعفان با حضور مقام‌های کشوری از جمله حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی-رئیس دفتر مقام معظم رهبری- و روسای اسبق این بنیاد از جمله محمد فروزنده و محسن رفیقدوست در محل ساختمان این بنیاد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم یحیی آل اسحاق-عضو هیئت امنای بنیاد مستضعفان- از افزایش صادرات این بنیاد از ۲۰۰ میلیون یورو به ۷۶۱  میلیون یورو طی ۵ سال خبر داد و اعلام کرد که رشد اقتصادی این بنیاد در  مدت مذکور با رشدی ۸ درصدی همراه بوده و در پنج سال اخیر بیش از ۸۰ هزار سند زمین به فقرا و محرومان اهدا شده است.

وی ادامه داد: ۱۲ منطقه برای محرومیت زدایی کامل طی این دوره ۵ ساله مدیریتی انتخاب و براساس اولویت بندی پروژه‌ها در دستور کار قرار گرفت و در شرایط ملتهب اقتصادی رشد تولیدی و اقتصادی بنیاد طی بازده زمانی ۵ ساله اخیر با رشدی ۸ درصدی همراه بود.

به گفته آل اسحاق بودجه محرومان در مدت فعالیت سعیدی کیا ۱۰ تا ۱۵ برابر افزایش برابر یافت و ۱۷۰۰  کلاس درس نیز ایجاد شد.

پس از آن حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی-رییس دفتر مقام معظم رهبری- بیان کرد: مقام معظم رهبری تاکید کردند که به توانمندسازی تهیدستان اهتمام ورزیده شود و مصروف کردن این امانت ملی در جهت آبادانی و پیشرفت جامعه مناطق محروم مد نظر قرار گیرد و در عین حال با رعایت دقیق بندهای اقتصاد مقاومتی و به کار گیری نیروهای جوان و متعهد و انقلابی جریان فعالیت جهادی در همه بخش‌های این بنیاد مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: حدود ۸۲ هزار سند به فقرا و محرومان تحویل داده شده است و همه این زمین‌ها مربوط به دوران رضا شاه است که با قلدری زمین کشاورزان و محرومان را به تصاحب درآورد.

سومین سخنران این مراسم محمد سعیدی کیا-رییس سابق بنیاد مستضعفان- بود که عملکرد پنج ساله این بنیاد را در بخش‌های مختلف تشریح کرد.

وی خاطرنشان کرد: تبدیل بنیاد مستضعفان به معنای واقعی کلمه این بنیاد، خارج کردن یک نقطه از محرومیت و آغاز کمک به نقاط دیگر محروم برای رهایی از محرومیت‌های موجود، تجدید ساختار و کاهش بوروکراسی، اشاعه مدیریت جهادی و به کارگیری جوانان مستعد ارزشی و نیز توجه به امور فرهنگی و مدیریت بهتر فعالیت‌های اقتصادی از جمله فعالیت‌های انجام شده طی پنج سال اخیر است.

سعیدی کیا با اشاره به اینکه ۳۰۰ میلیون یورو ارزآوری بنیاد مستضعفان در سال ۱۳۹۴ به ۹۰۰ میلیون یورو افزایش یافته است، گفت: ایجاد آزادراه تهران – شمال به عنوان یک آرزو برای مردم شده بود که با تعامل با دولت در حال پیشرفت است، گفت: قطعه ۱ این آزادراه طی ماه‌های آینده به افتتاح می‌رسد و علاوه بر این تکمیل نیروگاه خرمشهر و احداث نیروگاه خرم‌آباد و چابهار مدنظر قرار گرفته است.

در پایان نیز پرویز فتاح-رییس جدید بنیاد مستضعفان- با اشاره به اینکه قصد نداریم جای دولت را بگیریم و نمی‌دانیم به چه علت مسائلی مطرح می‌شود که بنیاد قصد دارد جای دولت را بگیرد، اظهار کرد: بروید و فعالیت‌های بنیاد را روی ترازو قرار دهید و با دولت مقایسه کنید. به هیچ وجه چنین مسئله‌ای قابل قیاس نیست و بنیاد قصد ندارد به جای دولت فعالیت کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه مسئله پنهانی در بنیاد مستضعفان وجود  ندارد، تصریح کرد: نهادهای بازرسی وجود دارند و ما از شفافیت استقبال می‌کنیم اما در عین حال نباید همه وقت مدیران ما به مسائل این چنین اختصاص یابد.

رییس بنیاد مستضعفان همچنین در مورد وضعیت پلاسکو نیز بیان کرد: ساختمان پشتی پلاسکو در حال بازسازی است و ۲۵۰ نفر نیز در ساختمان جدید مجوز دریافت کردند و فعالیت‌ها در این خصوص در حال انجام است به زودی با نمایندگان صنف جلسه برگزار می‌کنیم و به آنها اطمینان می‌دهیم تا پروژه به اتمام نرسیده  بنیاد مستضعفان مسئول است.

وی ادامه داد: پلاسکو نکاتی دارد که باید مدنظر قرار گیرد و در اولین فرصت در محل پلاسکو حضور خواهیم یافت.

فتاح در مورد اتمام پروژه پلاسکو طبق زمان بندی اعلام شده تا پایان مهر ماه ۱۳۹۹ اعلام کرد: در حال حاضر نمی‌توانیم زمانی را اعلام کنیم که شرمنده شویم اما هر طور شده پلاسکو را به اتمام خواهیم رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: