کد خبر: ۱۶۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۳۱ تير ۱۳۹۸ - 22 July 2019
با برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بانک تجارت، صورت‌های مالی بانک تجارت منتهی به 30 اسفند 1397 به تصویب رسید.
با برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بانک تجارت، صورت‌های مالی بانک تجارت منتهی به 30 اسفند 1397 به تصویب رسید.

در این جلسه که عصر روز دو شنبه 31 تیرماه  با حضور بیش از  73 درصد از سهامداران و یا نمایندگان قانونی آنها، نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادارو حسابرس و بازرس قانونی در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، سهامداران صورت های مالی منتهی به پایان اسفند 1397 را تصویب کردند .

رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت در این مجمع با ارائه خلاصه گزارشی از عملکرد این بانک در سال مالی 1397 گفت: در سالی که گذشت با وجود تنگناها و محدودیت‌های موجود، مجموعه خدمتگزاران بانک تجارت تلاشی مجاهدانه در بخش‌های صف و ستاد داشتند و برآیند آن کاهش 91 درصدی زیان بانک شد.


مدیرعامل این بانک با تقدیر از اعتماد عموم مردم، حمایت کامل سهامداران و تلاش صادقانه کارکنان این بانک یادآور شد: حاصل این اعتماد و همراهی در سال گذشته، تبدیل زیان عملیاتی شش هزار میلیارد ریالی به سود عملیاتی 65 هزار میلیارد ریالی شد و البته مجموعه بانک تجارت در سال 1398 نیز تلاش در جهت رونق تولید را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و سعی دارد با انسجام بیش از پیش و همراستا با سیاست‌های کلان اقتصادی کشور نقش ویژه خود را به بهترین شکل ایفا کند.

دولت آبادی در تشریح علل موفقیت این بانک در سال 97 افزود: برنامه های بانک برای سال 97 حول سه محور افزایش تحرک و پویایی در ارکان بانک ، انجام اصلاحات اساسی در ساختارهای مالی و عملیاتی و طراحی روشهای نوین تامین مالی پروژه های بزرگ کشور بود که اجرای آن تاثیرات مثبتی را در عملکرد بانک به همراه داشته است. نقطه عطف این عملکرد تلاش برای کاهش هزینه پول به شمار می رود که بانک تجارت موفق شد با اتخاذ راهکارهای مناسب و پرهیز از جذب سپرده های گران قیمت فارغ از رقابت های ناسالم موجود که بعضا در بین بانکها شاهد آن هستیم نرخ هزینه پول خود را افزون بر 2 درصد نسبت به سال 96 کاهش دهد. 


 مدیرعامل بانک تجارت کاهش هزینه پول را نقطه قوت این بانک در سال 97 دانست و گفت: در سال 96 با 125 هزار میلیارد اضافه برداشت، بزرگترین بانک بدهکار بانک مرکزی بودیم. این در حالی است که پایان سال گذشته با مازاد منابع مواجه بودیم که به صورت منابع بین بانکی در اختیار سایر بانکها قرار دادیم. این اتفاق در شرایطی بود که در هزینه پول بیشتر از 2 درصد کاهش داشتیم.  کاهش هزینه پول  40 هزار میلیارد ریال از زیان بانک را کاهش داد . سال 96 در عملیات بانک 23 هزار میلیارد ریال منفی بودیم که این عملکرد در سال 97 به 24 هزار میلیارد ریال مثبت به ثبت رسید.

نایب رییس هیات مدیره بانک تجارت نیز گزارشی از وضعیت عملکرد این بانک را به مجمع ارائه و با اشاره به اینکه در سال گذشته موفقیت هایی را پایه گذاری کردیم گفت: کسب این موفقیت با زحمات و همت پرسنل در جای جای بانک حاصل شد. رشد 170 درصدی شاخص سهام بانک در حالی اتفاق افتاد که میانگین بازار سرمایه رشد 68درصدی را تجربه کرد. کاهش حدود 40 میلیارد ریال از زیان انباشته بانک ، افزایش سرمایه و خروج بانک از شمولیت ماده 141 قانون تجارت،افزایش سرمایه 390 درصدی بانک از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها از مهم ترین این توفیقات است.


وی افزود: کاهش 40هزار میلیارد ریال از زیان بانک عدد معنا داری است و امیدواریم در سال جاری با کاهش مابقی زیان ، بانک را به سودآوری رسانده و به اعتماد سهامداران پاسخ دهیم. هرگز فراموش نخواهیم کرد که مشکلات متعدد گذشته و شمولیت بانک در ماده 141 حتی انجام مذاکره با مشتریان را با مشکل مواجه می کرد. اکنون سرمان بالاست و این مشکلات مرتفع شده و راه بانک بسیار هموارتر از قبل است.

در ادامه گزارش هیات مدیره بانک تجارت به سهامداران شامل اهم دستاوردها و اقدامات بانک طی سال 97  همچون معرفی بانک تجارت به عنوان بزرگترین شرکت بورسی کشور ارائه شد. 

در ادامه این جلسه گزارش بازرس قانونی بانک طرح که پاسخ موارد مطروحه در آن از سوی دولت آبادی مدیر عامل و رزازان نایب رییس هیات مدیره ارائه شد . همچنین تعدادی از سهامداران بانک نیز به طرح موضوعاتی در خصوص صورتهای مالی و عملکرد این بانک پرداختند که توضیحات مدیرعامل بانک و دیگر اعضای هیات رئیسه مجمع را به دنبال داشت. پس از قرائت گزارش بازرس قانونی ، سهامداران صورت‌های مالی بانک تجارت را تصویب کردند .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: