کد خبر: ۱۵۹۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 19 May 2019
بانکداری ایرانی  ـ وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت ۴۰ درصدی طرح بازآفرینی شهری تهران خبر داد.
به گزارش  تسنیم، محمد اسلامی در مراسم مبادله تفاهمنامه مشترک بازآفرینی شهری محله‌های هدف شهر تهران بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران، اظهار کرد: هدف جلسه امروز راهبردی است و آن اقدام بر کیفیت بخشی به زندگی شهری. اگر در وزارت راه و شهرسازی طرح جامع تهیه می‌کنیم و فرآیند طولانی را طی می‌کند هدفی جز مدیریت زندگی شهری نداریم.

وی تصریح کرد: هر جا رفتار گزینشی داشته‌ایم فساد شکل گرفته و هنجارها جای خود را به ناهنجاری داد و با پیامدهای گوناگونی روبرو بوده‌ایم.

وی با بیان این‌که راهبری طرح جامع باعث می‌شود هم وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تصمیمات به هنگامی را در مدیریت کیفیت زندگی شهری اتخاذ کنند، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی و شهرداری با تعامل طرح جامع و طرح تفصیلی تهران را سامان می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که یکی از اهداف اصلی در حوزه شهری توجه به بافت‌های فرسوده است، گفت: امروز در مرحله اقدام باید بتوانیم برای بازآفرینی شهری در مقیاس محله تصمیم‌گیری کنیم و بر اساس یک طرح مصوب بتوان اقدامات لازم به صورت عملی در دستور کار قرار گیرد.

اسلامی با اشاره به این‌که تهران در بحث بلایای طبیعی حساسیت بیشتری دارد، اظهار کرد:‌ پیشرفت بازآفرینی شهری در تهران بالای 40 درصد است و امدیواریم هماهنگی وزارت راه و شهرداری تسریع کننده برنامه بازآفرینی شهری باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: