کد خبر: ۱۵۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 23 April 2019
دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه با اعلام خبری خوش از سوی رئیس سازمان بورس مبنبی بر موافقت وزیر اقتصاد با کاهش مالیات نقل و انتقال سهام افتتاح شد.

دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه با حضور شاپور محمدی رییس سازمان بورس، غلامرضا سلیمانی امیری رییس بیمه مرکزی، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد، اکبر کمیجانی قائم مقام رییس بانک مرکزی، سورنا ستاری معاون علمی فناری رییس جمهوری و ... در نمایشگاه بین المللی تهران افتتاح شد.

براساس این گزارش، محمدی با بیان اینکه فاینکس ۲۰۱۹ یکی از رویدادهای مهم بازار مالی کشور است، گفت: این نمایشگاه را محصول و محدود بازار سرمایه نمی دانیم و عنوان آن گویای هماهنگی سه حوزه بورس، بانک و بیمه است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه ادامه داد: اولین هدفی که دنبال می شود ارتقا سواد مالی و فرهنگ سازی و آشنایی تمامی اقشار ناآشنا یا افرادی است گه خواستار عمق بخشیدن به اطلاعات هستند. هدف دوم به انتقال آخرین اطلاعات در حوزه فناوری های مالی، استارت آپ ها و تمامی تحولات حوزه کسب وکار مالی یا آی تی برمی گردد که در این رویداد به نمایش در می آید.

این مقام مسئول با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای حضور  افراد در این رویداد وجود ندارد، گفت: نقش بانک ها در بازارهای مالی هر کشوری مهم و به توسعه آنها بستگی دارد. در بازار پول تامین مالی کوتاه مدت مدنظر است که در ایران این هدف بخوبی توسط بانک ها دنبال می شود اما باتوجه به اینکه نقش بازار سرمایه بطور سنتی کمرنگ بوده ، بانک ها این نقش را هم برعهده داشتند .

محمدی ضمن اشاره به بازار بیمه که دارای تعامل خولی با بازار سرمایه است، گفت: در این صنعت بر روی انتشار اوراق بیمه اتکایی و صندوق رویدادهای طبیعی توجه  و توسط ابزارهای ترکیبی روی ان کار خواهد شد.

وی درخصوص اقدامات پیش رو در سال جاری گفت: راه اندازی فروش استقراضی، راه اندازی بورس بین الملل در کیش، بازنگری و ارتقا شفافیت ناشران بورسی و فرابورسی، تامین مالی مبتنی بر اوراق تلفیق شده با رتبه بندی، اصلاح فرایندهای پذیرش و تدوین دستور العمل های جامع صندوق های سرمایه گذاری را می توان از جمله اقداملت سال ۹۸ نام برد.

محمدی همچنین از موافقت وزیر اقتصاد با  کاهش مالیات از ۰.۵ به ۰.۱ درصدی نقل و انتقال سهام خبر داد که توسط سازمان بورس دنبال می شود‌.

انتهای پیام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: