کد خبر: ۱۵۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - 11 April 2019
 بانکداری ایرانی ـ مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت : از ابتدای بحران جاری شدن سیلاب تاکنون 138 هزار و 297 نفر از مردم سیل زده در مناطق مختلف استان امدادرسانی شدند.

علی خدادادی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در این مدت 102 هزار و 768 نفر سیل زده در استان در 47 اردوگاه هلال احمر استان اسکان داده شدند. 

وی با اشاره به تخلیه 250 روستا در استان بر اثر جاری شدن سیلاب گفت: سه هزار و 709 نفر از مناطق سیل زده به مکان های امن جابه جا شدند. 
خدادادی بیان کرد: 190 تیم امداد و نجات هلال احمر برای امدادرسانی به مناطق سیل زده در حال فعالیت هستند. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: اردوگاه های اسکان سیل زدگان در شهرستان های باوی، شوشتر، اهواز، الهایی، شوش، دشت آزادگان، هویزه،شادگان، کارون، بستان و حمیدیه مستقر هستند. 

وی افزود: یکی از مشکلاتی که برای امدادرسانی با آن مواجه هستیم توزیع اقلام امدادی به مردم روستاهای سیل زده است که حاضر به ترک محل زندگی خود نیستند و به دلیل بسته شدن راه ارتباطی آن ها امدادرسانی سخت می شود. 

خدادادی ادامه داد: آب آشامیدنی، شیر خشک، پوشاک، کنسرو، پتو، مواد شوینده و بهداشتی، اقلام بهداشتی زنان و کودکان و کیسه زباله از اقلام مورد نیاز سیل زدگان است که نیاز است مردم و دستگاه های اجرایی و امداد رسان در تهیه این کالاها کمک کنند. 
وی افزود: تا کنون 19 هزار و 44 تخته چادر امدادی، 30 هزار و 79 تخته پتو، 14 هزار و 79 مترمربع موکت، 17 هزار و 400 بسته غذایی و 55 هزار کیلوگرم اقلام معیشتی و بسیاری اقلام مورد نیاز دیگر در بین سیل زدگان تا کنون توزیع شده است. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به تعداد ماشین آلات و خودروهایی که برای امداد رسانی به سیل زدگان توسط هلال احمر به کار گرفته شده است بیان کرد: 24 دستگاه آمبولانس، 72 خودروی پشتیبانی، 15 خودروی سواری، 11 دستگاه کامیون، هفت دستگاه تریلی، 6 دستگاه مینی بوس، 7 فروند بالگرد و 22 فروند قایق برای امدادرسانی به سیل زدگان توسط این جمعیت به کارگرفته شده است. 

براساس گزارش مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در پی طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون، تاکنون دستور تخلیه هفت شهر و بیش از 250 روستای خوزستان صادر شده است. 
همچنین 56 اردوگاه برای ساکنان مناطق سیل زده در نقاط امن آماده شده است و تا این لحظه 105 هزار نفر در اردوگاهها و محلهای اسکان اضطراری اسکان داده شده اند. 
براساس همین گزارش سیل تاکنون به 438 واحد مسکونی شهری و 87 هزار واحد مسکونی روستایی خسارت وارد کرده است. 
به گفته وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: