کد خبر: ۱۵۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - 27 March 2019
 بانکداری ایرانی ـ مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: برف و کولاک هفته گذشته به همراه سیل بر اساس برآورد اولیه 20 میلیارد ریال به عشایر این استان خسارت وارد کرد.

حمیدرضا حسینی عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: یک هزار و 500 کیلومتر از مسیرهای دسترسی و مواصلاتی عشایر استان سمنان در اثر بارش برف و کولاک و جاری شدن سیلاب از هفته گذشته تا کنون دچار مشکل شد. 

وی بیان کرد: عمده مشکلات به وجود آمده برای عشایر میامی، شاهرود و دامغان است که در کوچ و مناطق قشلاقی در شهرستان کلاله و مراغه تپه استان گلستان حضور دارند. 
وی با اشاره به آسیب دیدگی و خسران عشایر استان سمنان، تصریح کرد: یک هزار و 600 راس دام عشایر استان سمنان که مستقر در مناطق قشلاقی استان گلستان هستند، تلف شده است‌. 

حسینی ادامه داد: 9 هزار و 100 متر مربع از جایگاه و تاسیسات دامداری های عشایر این استان مستقر در کوچ قشلاقی استان گلستان دچار آسیب و خسارت شده است. 
وی به بارش برف و کولاک در شهرستان مهدیشهر اشاره و خاطرنشان کرد: عشایر این منطقه از استان سمنان تلفات دامی نداشتند. 
حسینی با بیان اینکه عشایر مستقر در استان سمنان تلفات دامی نداشت، اضافه کرد: خسارت انسانی در بین عشایر استان گزارش نشده است. 
مدیرکل امور عشایری استان سمنان یادآور شد: کمک های غیرنقدی شامل مواد غذایی، پوشاک و صفحه های خورشیدی برای تامین برق به مناطق آسیب دیده در منطقه قشلاقی گلستان، برای عشایر سمنانی ارسال شد. 

وی به خدمات رسانی و حمایت از عشایر استان سمنان تاکید و بیان کرد: اعتباری بالغ بر 300 میلیون ریال برای تامین کمک های غیرنقدی عشایر این استان تخصیص یافت. 
وی یادآور شد: 2 تیم عملیاتی برای کمک و خدمات رسانی به عشایر سمنان به استان گلستان اعزام شد. 

مدیرکل امور عشایری استان سمنان با بیان اینکه عمده خسارت وارده در حوزه عشایر مربوط به ایل راه های استان سمنان است، گفت: مسیرهای ایل راه کوچ ییلاقی عشایر در اردیبهشت و خرداد 98 که در اثر برف و کولاک و جاری شدن سیلاب از هفته گدشته تاکنون مسدود و دچار آسیب شد، با کمک و هماهنگی راه و شهرسازی استان بهسازی و مرمت شده است. 
به گزارش ایرنا، فعالیت سامانه بارشی، سرما و برف و کولاک شدید در هفته آخر اسفند 97 و سپس سیلاب در چند روز گذشته در پی داشت که خسارات فراوانی به استان های سمنان، گلستان و مازندران وارد کرد. 

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و 181 خانوار و بیش از 14 هزار و 400 نفر جمعیت، شامل 74 طایفه، 1.07 درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می شوند، این عشایر که هشت و 2 دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می دهند، بیش از یک میلیون و 74 هزار راس دام سبک و چهار هزار و 700 راس دام سنگین دارند و سالانه 9 هزار و 300 تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و 600 میلیارد ریال تولید می کنند. 
به گزارش ایرنا، در نقاط مختلف استان سمنان از عصر سه شنبه ششم فروردین 98 در اثر بارش های شدید بهاری سیلاب به راه افتاد که یک کشته در سمنان برجا گذاشت. 
برچسب ها: سمنان ، برف و کولاک ، عشایر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: