کد خبر: ۱۵۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - 11 March 2019
بانکداری ایرانی  ـ دبیرکل اتاق تعاون ایران در دیدار با هیات تجاری سوریه بر گسترش همکاری در زمینه های مختلف اقتصادی و تجاری تاکید و آمادگی بخش تعاون ایران برای بازسازی سوریه را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا ماشااله عظیمی در دیدار با هیأتی از تجار و بازرگانان سوری آمادگی و استقبال تعاونی‌ها برای حضور در بازار سوریه را اعلام کرد و گفت: حضور فعالانه در بازار کشور سوریه از اهمیت بالایی برخوردار است و فرصت مغتنمی برای افزایش صادرات و گسترش تعاملات تجاری اتحادیه‌ها و تعاونیهای توانمند و علاقمند به کشور سوریه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به علاقمندی هیأت سوری برای گسترش تبادلات تجاری گفت: هیأت تجاری سوریه در حوزه‌های مختلفی از جمله مواد غذایی خودرو، لاستیک خودرو، مواد شوینده و صنایع ساختمانی فعالیت دارند و به منظور آشنایی با فعالان اقتصادی ایران و گسترش همکاریهای مشترک در زمینه‌های موردنظر به ایران سفر کرده است.

عظیمی در عین حال ظرفیت‌های اقتصادی ایران را معرفی کرد و گفت: بهترین معادن ایران و بهترین ظرفیت‌های کشاورزی، دام، طیور و آبزی‌پروری در بخش تعاون قرار دارد و این بخش دارای تکنولوژی‌های بسیار نوین است.

عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران با اشاره به صنعت ساختمان سازی خاطرنشان کرد: در زمینه صنعت ساختمان هم ۲۵ درصد GDPایران در این صنعت است. ما در بخش ساختمان ۱۵ درصد از اشتغال مولد و ۲۵۰ رشته فعال داریم و بازسازی زیرساخت‌های سوریه می‌تواند با فعال کردن کل اقتصاد، مشکلات اقتصادی این کشور را حل کند.

عظیمی مشارکت ایران در ساخت و ساز سوریه را در اشتغالزایی این کشور مؤثر خواند و گفت: ایران خاستگاه مواد معدنی و ساختمانی مناسب و ارزان است که می‌توان از این پتانسیل در ساختمان‌های سوریه و اشتغالزایی در این کشور استفاده کرد.

به گفته وی، فناوری‌ها و فعالیت‌های دانش‌بنیان از جمله توانمندیهای ایران در حوزه زیرساخت، است و در این زمینه تعاونی دانش بنیان در رشته‌های مختلف در ایران فعالیت دارند.

دبیرکل اتاق تعاون ایران در پایان تصریح کرد: در قانون اساسی ایران سه رکن اقتصاد دولتی، خصوصی و تعاونی داریم که رکن دوم آن اقتصاد مردم محور تعاونی است. در حال حاضر از ۲۳۰ هزار شرکت ثبت شده در کشور ۱۰۰ هزار شرکت تعاونی فعال هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: