کد خبر: ۱۵۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - 09 March 2019
بانکداری ایرانی ـ شرکت‌های چای هندی پس از این که بانک UCO اعلام کرد توافق تجاری روپیه-ریال با ایران ادامه خواهد یافت، نسبت به افزایش تجارت با تهران خوش بین هستند.

به گزارش ایسنا، در سال ۲۰۱۸ صادرات چای هند به ایران که دومین بازار چای مهم هند به شمار می‌رود، حدود ۳.۵ درصد از نظر حجمی رشد کرد. با این حال تولیدکنندگان و صادرکنندگان چای هندی خاطرنشان کردند که این رشد اندک به دلیل عدم وجود شفافیت درباره ادامه توافق تجاری روپیه-ریال در مواجهه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران بود.

ویوک گوئنکا، رئیس انجمن چای هند به بیزنس استاندارد گفت: با این حال اکنون وضعیت روشن شده و بانک UCO مبادلات مربوط به ایران را انجام می‌دهد و انتظار می‌رود بازار ایران امسال ۱۵ تا ۲۰ درصد رشد کرد.

به گفته صادرکنندگان و انجمن چای هند، در طول سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ که تهدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران ظاهر شد، هند فضای تجارت چای با این کشور را تثبیت کرد و صادرات چای بیش از ۷۴ درصد رشد کرد و به ۲۹.۵۷ میلیون کیلوگرم رسید.

آمار هیأت چای هند نیز نشان داد پس از اینکه هند از آمریکا برای تجارت با ایران معافیت گرفت، صادرات به این کشور امسال به میزان بیش از ۱۰۹ درصد رشد کرد و به ۵.۹ میلیون کیلوگرم رسید.

در دوران تحریم‌های قبلی آمریکا، دولت‌های هند و ایران مکانیزم پرداخت روپیه-ریال را ایجاد کردند که ۴۵ درصد از پول خرید نفت هند از ایران از طریق آن پرداخت شد و ایران با استفاده از این پول، خرید چای، برنج، دارو و کالاهایی که مشمول تحریم‌های سازمان ملل نبودند را انجام داد.

از ۱۰.۶ میلیارد دلار تجارت میان هند و ایران، ۸ میلیارد دلار مربوط به واردات نفت از ایران است و ۲.۶ میلیارد دلار نیز عمدتاً صادرات چای و برنج باسماتی است.

انجمن چای هند پیش بینی کرد بهبود تقاضای ایران برای چای به خصوص چای ارتدوکس، به افزایش ۱۰ درصدی قیمت‌ها در سال جاری بینجامد.

آتول آستانا، مدیرعامل و مدیرکل شرکت "کاملیا پی ال سی" اظهار کرده که تحریم‌های آمریکا کمک خواهد کرد هند صادرات مستقیم به ایران را افزایش دهد و جای چای سیلان سریلانکا را بگیرد.
برچسب ها: چای هندی ، بانک UCO
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: