کد خبر: ۱۵۴۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - 07 March 2019
بانکداری ایرانی ـ شهردار بندر بوشهرگفت: طرح تفصیلی جدید حریم سکونت گاههای واقع در فاصله 7 تا 10 کیلومتری نیروگاه اتمی بوشهر توسط دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسید.

سید نورالدین امیری روز پنجشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: براساس طرح تفصیلی نیروگاه اتمی بوشهر مساحت محدوده طرح 888 هکتار و سکونت گاههای واقع در طرح شامل تنگک های اول و دوم و سوم، امامزاده ، ریشهر، رایانی و سرتل است. 
وی بیان کرد: کلیه نقشه های طرح نیز بر اساس ‌وضعیت اجتماعی و اقتصادی مردم همان محدوده بطور کامل لحاظ و بر اساس آن اصلاحات لازم انجام شده است . 
شهردار بوشهر یادآورشد: نقشه های طرح نیز بر اساس آخرین نقشه به روز شده وضع موجود تهیه شده است. 

وی گفت: تغییر در ضوابط شامل حداقل تفکیک از 250، 300 و 350 متر بطور کل به 240 متر کاهش یافته و تراکم مسکونی نیز از حدود 70 درصد به 120 درصد ( دو طبقه) افزایش داده شده است. 
امیری یادآور شد: در طرح یاد شده سطح درصد اشغال نیز از 35،40 و 45 همانند سایر نقاط شهر به 60 درصد افزایش یافته است. 

وی گفت: با تجدید نظر در طرح تفصیلی سکونت گاههای محله های جنوبی مساحت قسمت مسکونی نیز از 189 هکتار به حدود 320 هکتار افزایش یافته است. 
شهردار بوشهر یادآور شد: همچنین کلیه زمین های دولتی واقع در محدوده طرح به کاربری های عمومی شامل پارک، آموزشی، فرهنگی ، بهداشتی و تاسیسات و تجهیزات شهری اختصاص یافت. 

وی اظهارداشت: کلیه معابر موجود در محدوده شناسایی و در طرح مشخص شده و سطوح و سرانه کاربری های عمومی ،شامل پارک، آموزشی، فرهنگی طبق استاندارد شهرسازی افزایش یافت. 
شهردار بوشهر افزود: کلیه معابر شهری غور و بررسی و معابری که در نقشه بر روی منازل مردم قرار داشت اصلاح شده است. 
وی اظهار داشت: توسعه و پیشرفت متوازن زیرساخت های مناطق شهری ، ارتقای سرانه خدمات اجتماعی ، هدف دار شدن و رونق ساخت و ساز ، کاهش بار ترافیکی و ارتقای محیط شهری از دیگر مزایای طرح تفصیلی جدید نیروگاه اتمی بوشهر است . 

امیری افزود: شهر به عنوان پدیده ای پیچیده و پویا است که در گذر زمان همواره دچار تحولاتی کالبدی، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی می شود. 
وی گفت: در نتیجه رشد سرسام آور شهرها و مدیریت شهری به علت فقدان منابع و زمان لازم برای پاسخگویی به نیازهای فزاینده شهروندان دچار معضلی شده که رهایی از آن را تنها در چارچوب راه حل های نوین می توان جستجو کرد. 

امیری اظهار داشت: ضرورت تهیه و تصویب چنین طرح هایی به مشکلات شهری بر می گردد که حاصل افزایش جمعیت و جریان مهاجرت به آنها است. 
وی گفت: طرح تفصیلی برای نظم و نسق بخشیدن به عرصه های شهری و تعریف خطوط کلی توسعه ، پس از بررسی وضعیت موجود و نیازسنجی های متناسب، ارزیابی قدرت عمل مولفه های تاثیرگذار و همچنین با آینده نگری واقع بینانه بر اساس افق های زمانی برای شهرها تهیه می شوند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: