کد خبر: ۱۵۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - 29 January 2019
بانکداری ایرانی - در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سامانه پیشخوان کارگزاری در شعب منتخب بانک صادرات ایران به‌طور رسمی به بهره‌برداری رسید.
بانکداری ایرانی -  در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سامانه پیشخوان کارگزاری در شعب منتخب بانک صادرات ایران به‌طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش بانکداری ایرانی، مهدی کباری ضمن قدردانی از حمایت ها و زحمات بی شائبه مدیرعامل و اعضاء هیأت مدیره بانک برای اجرای طرح سوپر مارکت مالی گفت: مدیران بانک با تدبیر و همت مستمر زیرساخت ها و بسترهای لازم این طرح را بنا نهادند تا گام بلند بانک صادرات به عنوان بانک پیشرو در بانکداری نوین برداشته شود.

وی افزود: در همسویی با شعار بانک صادرات و خدمت رسانی به آحاد جامعه با بهره گیری از گسترده ترین شبکه بانکی در داخل و خارج از کشور؛ اجرای طرح «سوپر مارکت مالی» با هدف ارتقاء فرهنگ سهامداری، ورود نقدینگی جدید به بورس و افزایش توان حرفه ای فعالان بازار سرمایه کمک شایانی در نیل به اهداف سازمان بورسو اوراق بهادار نموده توانسته است تاثیر، نقش و حضور بازار سرمایه را در نقاط دور و نزدیک ایران بیش از هر زمان دیگر تسهیل کند.


کباری ادامه داد: در راستای پیاده سازی این طرح، فعالیت هایی توسط اداره کل بازاریابی و شرکت کارگزاری از جمله تنظیم تفاهم نامه، بخشنامه و هماهنگی لازم در مدیریت شعب مناطق و اداره انفورماتیک صورت پذیرفت.


مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات ایران اظهار داشت: در فاز اول این طرح و با همکاری همکاران بانک در 50 شعبه منتخب بانک صادرات در کشور درطول 4 ماه فعالیت، اخباری از ارائه خدمات کامل بازار سرمایه در محروم ترین استانهای کشور به گوش می رسد به طوریکه طی این مدت با احتساب بیش از 5 هزار کد بورسی جدید به مشتریانی که اغلب دسترسی محدودی به بازار سرمایه داشتند جذب نقدینگی صورت پذیرفت.


وی ادامه داد: فرآیند فعالیت 4 ماهه این طرح نشان می دهد که بعضی از استان هایی که خدمات تالار منطقه ای بورس و ایستگاه معاملاتی اندک دارند سهم عمده ای از گردش معاملات را به خود اختصاص داده اند که این نوید بخش تحقق رسالت بزرگ بانک صادرات است. رسالتی که نه تنها نگاه انتفاعی ندارد بلکه در راستایاهداف بانک صادرات ایران خدمت به مردم عزیز است.

در این مراسم، مدیرعامل بانک صادرات ایران نیز با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در اقتصاد مسأله تخصیص صحیح منابع است، فلسفه شکل‌گیری علم اقتصاد را در وجود محدودیت منابع دانست و گفت: بدون هم‌افزایی بازار پول و بازار سرمایه، مسأله‌های بزرگ اقتصاد حل نمی‌شود و محدودیت‌هایی مانند تأمین نقدینگی در شرکت‌های صنعتی حل نمی‌شود.

حجت‌اله صیدی با تأکید بر ضرورت استفاده از ابزارهای مالی و دارایی‌های غیرفیزیکی در اقتصاد، گفت: به هر میزان که بازار مالی کشور که متشکل از دو بازار پول و سرمایه است، بیشتر تقویت شود و از بازار دارایی‌های فیزیکی پیشی بگیرد، مسئله تخصیص منابع بهتر حل شده و از افت نرخ رشد اقتصادی جلوگیری خواهد کرد. 

صیدی با اشاره به قدمت ٦٧ ساله بانک صادرات ایران، گستردگی شعب آن را مزیت رقابتی مهمی برشمرد و بر افزایش کارایی شعب برای ارائه حداکثری خدمات مالی و مشاوره سرمایه‌گذاری تأکید کرد. 

مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به کسب رتبه پنجم این بانک از نظر شاخص فروش در میان ٥٠٠ شرکت برتر کشور، گفت: کارگزاری بانک صادرات ایران با تلاش همکاران در مسیر بازیابی جایگاه اول گذشته خود است و این امر با امید به داشتن یک کد بورسی برای هر ایرانی با استفاده از تمامی ظرفیت‌های بانک پیگیری می‌شود.

صیدی افزود: تعداد کد‌های سهامداری اکنون به ده و نیم میلیون کد رسیده و سهم عمده‌‌ای از خانواده‌های کشور را در برگرفته است. قطعاً رونق بازار سرمایه، افزایش رفاه عمومی و رشد و توسعه کشور را در پی دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: